Як юристу знайти клієнтів: 5 ефективних методів
Питання створення чи то розширення клієнтської бази може виникнути як на початку індивідуальної практики, так і під час запуску та розвитку юридичної компанії. Це явище невідворотне, адже пов’язане з ростом кар’єри юриста.
Де ж знайти потенційних клієнтів та як зробити їх постійними, чи всі методи однаково ефективні та як використовувати їх, не виходячи з офісу — ми зібрали цінні поради з цього приводу.
1. Інтернет-просування
Ми вже неодноразово наголошували на тому, яким важливим є сайт — з лаконічним дизайном, зручною навігацією та інформативним наповненням — для просування вашого бізнесу. Ви можете робити це самостійно або доручити професіоналам. Проте ігнорувати цей інструмент не варто. Залучайте і соціальні мережі, висвітлюйте свою діяльність на персональній сторінці та сторінці вашої фірми.
Головне завдання, яке стоїть перед вами і яке можна вирішити на початковому етапі саме завдяки публікаціям — продемонструвати свій рівень компетентності. Давайте читачеві корисну інформацію.
Що саме потрібно читачам? Навіщо ділитися знаннями та досвідом, які ви так старанно напрацьовували роками? — логічні запитання, які можуть у вас виникнути. Так от, демонстрація того, як грамотно ви вирішуєте те чи інше завдання, формує впевненість споживача у вашій компетенції. Поділившись інформацією, ви створюєте образ людини, до якої можна при необхідності звернутися, яка обов’язково розв’яже проблему.
Записувати свої матеріали можна в різних форматах:
- вести блог, власний портал;
- вести юридичну рубрику в якомусь із вже відомих видань;
- записувати вебінари, відео;
- спілкуватися на форумах, відповідаючи на різні звернення потенційних замовників.
Більш детально цю тему ми розкрили в статтях:
- Юридичний маркетинг: навіщо юристам сайт та як правильно його вести
- Юридичний маркетинг: 10 речей, які зроблять юридичний сайт привабливим для читачів
- Юридичний бізнес та соціальні мережі: правила ефективної взаємодії
- Безкоштовна юридична консультація: маркетинговий хід чи кваліфікована допомога
2. Сарафанне радіо
Після того, як у вас з’являться перші клієнти, які отримають від вас якісну юридичну допомогу, завжди актуальний прийом під назвою «сарафанне радіо» почне працювати. Задоволені клієнти будуть активно рекомендувати вас своїм друзям і знайомим, причому ця реклама абсолютно безкоштовна, а головне — дуже ефективна.
Але сформувавши свою початкову клієнтську базу, завдяки «сарафанному радіо», врахуйте, що ефективність цього прийому все одно поступово знизиться. Тому не нехтуйте залученням інших методів просування та залучення клієнтів.
3. Співпраця зі ЗМІ
Регулярно вести колонку в одному із відомих ЗМІ — це може бути як і суто політичний чи правовий сайт, так і новинний ресурс — або публікувати статті в різних виданнях — обирати вам. Такий прийом допоможе вам заявити про себе, як про спеціаліста в тій чи іншій галузі, як і у випадку із веденням блогу чи наповненням сайту своєї юридичної компанії. Проте в даному випадку вам буде доступна увага широкої аудиторії, яка вже наявна у видання.
4. Партнерські програми
Партнерські програми — це так звані посередники між юристами та клієнтами, які об’єднують їх, зрозуміло, за незначний відсоток.
Зазвичай програма працює за таким принципом: після реєстрації на сайті, внесення всієї необхідної інформації про спеціалізацію, досвід, години роботи, вартість послуг, контактних даних тощо, юристу дають підтверджений номер клієнта і він абсолютно самостійно може з ним співпрацювати, вести справу від початку до кінця. При цьому, щоб отримати дані клієнта потрібно також внести оплату через сайт. При цьому клієнт може відмовитись від співпраці: ось саме тут юристу варто використати всі свої дипломатичні здібності та вміння переконувати, щоб залучити клієнта.
5. Співпраця з іншими компаніями
Якщо ви працюєте адвокатом, то можете скористатись таким методом залучення нових клієнтів, як партнерство.
Ви, як адвокат, можете запропонувати комерційне співробітництво, наприклад, бухгалтерським фірмам, аудиторським, експертним чи консалтинговим компаніям.
Як запропонувати співпрацю на практиці?
- Складіть список компаній.
- Проаналізуйте їх діяльність.
- Сформулюйте, чим ви можете бути їм корисні.
- Сформулюйте умови співпраці.
- Проведіть переговори з керівниками.
Фото: Pexels