Нетворкінг у юридичному бізнесі
Чим корисний нетворкінг для юристів?
У сучасному бізнес-просторі безліч питань ми можемо вирішити за допомогою ділових зв’язків. Уміння правильно себе подати, постійний розвиток своїх комунікативних навичок, ведення соціальних мереж та відвідування конференцій допомагають знайти нових клієнтів, спеціалістів для вашого бізнесу та партнерів.
Походження терміну
Перш за все, нетворкінг – це процес створення та налагодження взаємовідносин між особами, об’єднаними певними цілями чи спільними інтересами. Суть цього терміну полягає в побудові якісних та взаємовигідних стосунків.
Вперше це поняття знайшло своє відображення в книзі угорського письменника Фрідеша Карінті “Ланки ланцюга”, у якій автор просував ідею, що за допомогою телеграфу та телефону люди стають ближчі, і як наслідок можуть бути корисні один одному. В 70-х роках ця книга стане базисом для теорії «шести рукостискань» американських психологів Джеффрі Треверса і Стенлі Мілгрема, відповідно до якої, будь-які дві людини на Землі розділені в середньому лише п’ятьма рівнями спільних знайомих. Такі дослідження закріпили основи розвитку нетворкінгу.
Умовно, нетворкінг поділяють на соціальний, тобто встановлення контактів з метою вирішення побутових потреб, та бізнес – нетворкінг. Останній означає створення мережі ділових зв’язків з метою вирішити конкретне бізнес-завдання.
Діловий нетворкінг
Перейдемо до ділового нетворкінгу в юридичній площині.
У цьому контексті влучною є цитата з книги Кейт Феррацці «Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств»:
«У важкі часи досвід може вас не врятувати. Не врятують і працьовитість, і талант. Якщо вам потрібна робота, гроші, добра порада, допомога, надія, є тільки один надійний засіб – широке коло ваших друзів і знайомих».
На перший погляд, цитата здається дещо ліричною, однак широке коло знайомих дає нам змогу:
- Знайти нових співробітників;
- Укріпити хороші стосунки в компанії;
- Знайти нових постійних клієнтів та партнерів.
Пропоную зупинитися на кожному пункті детальніше та показати як ми можемо застосувати нетворкінг для тої чи іншої цілі.
Перше, про що поговоримо, це пошук кадрів. Важливо правильно презентувати потенційному співробітникові філософію та цінності компанії. Перевагою тут буде наявність інструкцій та гайдів, з якими особа може візуально ознайомитись. Вже на цьому етапі буде, вірогідно, зрозуміло чи підходить співробітник для вашої компанії та чи компанія підходить йому.
Друге, це способи зміцнення відносин у команді. За допомогою нетворкінгу, ми можемо вплинути на ефективність діяльності співробітників та покращити самоорганізацію. Можна залучати до виконання завдання співробітників кількох підрозділів, що сприятиме подальшому спілкуванню після завершення спільного проєкту. Такі інструменти нетворкінгу дозволяють не тільки зміцнити зв’язки між співробітниками, а й підвищують загальну корпоративну культуру.
Третє, як ми можемо знайти нових постійних клієнтів. Особливої уваги заслуговує нетворкінг саме на рівні юрист – клієнт. Головне, що потрібно розуміти, це в чому полягає ваша спільна мета, на який результат ви розраховуєте та що саме клієнт хоче від вас отримати. Важливо, щоб клієнт розумів, що ви з ним «по одну сторону барикад», та ви маєте діяти спільно вдвох проти певної проблеми.
Хотілось би зазначити, що нетворкінг, який ви проводите на конференціях чи семінарах, прямо впливає на встановлення зв’язків з клієнтами, оскільки:
- На конференціях ви можете зустріти потенційного клієнта;
- Відвідування таких заходів позитивно впливає на імідж вашої компанії, що підвищує шанс того, що потенційний клієнт звернеться саме до вас.
Поради
Окрім налагодженої комунікації між колегами та клієнтами, важливими є і зв’язки з конкурентами та партнерами, адже саме ця грань спілкування є одним з інструментів у механізмі нашого професіонального розвитку.
За винятком стандартних порад для реалізації успішного нетворкінгу, таких як тренування своїх комунікаційних навичок, хотілось би зазначити наступні:
- Вам необхідно бути підготовленим та «знати» свого потенційного співрозмовника. Якщо це конференція, необхідно наперед більш детально ознайомитись з тематикою, продумати теми потенційного спілкування.
- Для юридичної компанії важлива постійна підтримка контакту з клієнтами. Наприклад, привітати клієнта з днем народження чи його професійним святом. Такі нагадування дають клієнту певну вигоду – позитивні емоції та виступають своєрідним мастилом у побудові ділової мережі.
- У випадку, якщо ви зацікавлені у розв’язанні питання юридичного характеру та проводите нетворкінг з метою отримання професійної допомоги, команда Taxus L&F з радістю допоможе вам вирішити те чи інше питання.
Таким чином, нетворкінг важливий як для побудови сильної команди спеціалістів, створення довгострокових відносин між клієнтами, так і для пошуку нових клієнтів та партнерів. Нетворкінг можна проводити і з маркетинговими цілями, що сприяє покращенню іміджу компанії.