«Твій космодром для піару — ти сам» або 7 ключів до успіху
«Не гальмуй — космандруй»
— Привіт, друже 🙂 Мене звуть Юля, і я працюю в ГО.
— «?»
— Асоціація правників України — це неприбуткова організація, об’єднання всіх юристів і кожного дотичного до права. АПУ — це понад 6 000 правників. Наша команда — це Секретаріат з 5-ох відділів і 18-и колег.
І що?
Ми пережили «топ» кризового періоду з максимальним виграшем. І, можливо, цей текст, одкровення контенто-типу-піарника буде тобі в нагоді. Сприймай це, як «story about..».
*думки автора не претендують на виключну експертність та базуються тільки на результатах карантинного періоду. А карантин — це нехіла криза. Тому автор вважає результати за непоганий аргумент.
Передмова
АПУ. Криза. Як було «до»
Спочатку було слово. І було воно про заходи та про все, що «відбулося». З легким присмаком оригінальності. Приблизно 15 новин на тиждень (заходи, події, привітання).
Спочатку була медіа-співпраця. 50 згадок на місяць у ЗМІ — такий собі постійний стандарт.
Спочатку був SMM — FB, LinkedIn, Instagram, Youtube. Про це — від моєї колеги.
Спокійне, розмірене «буття».
Та от, настав карантин…
АПУ. Криза. Як «під час» & посткарантин
Карантин змусив всю нашу команду максимально активувати власні «суперздібності» та об’єднати їх в єдину хвилю, яка знесе будь-який зустрічний шторм (просто повірте на слово. Згодом — про результат).
Ми запустили купу онлайн-івентів. Як результат — справді круті та успішні. Чому? Ми орієнтувалися на користь для «споживача». Це правники і не тільки. Спілкування з суддями ВС і високопосадовцями, антикризовий психологічний, маркетинговий «антистрес», тренінги та традиційні заходи комітетів/регіонів — тільки вже онлайн.
Комунікації
Наш відділ забезпечив інфо-супровід по всіх фронтах. Ба більше, ми запустили «Карантинні хроніки», фіксуючи поточні (карантинні) події очима капітанів ТОП-юрфірм всієї країни, міністерств і, навіть, ВАКС і ВС. Це допомагало, хоча б частково, та розуміти реальний стан юридичного ринку і «самопочуття» структур влади.
Ми супроводжували кожну подію, законодавчу зміну оперативною аналітикою та поясненнями від провідних експертів правничого світу.
Крім того, нам навіть вдалося віднайти можливість допомоги для бізнесу. Так, спільно з профільним виданням The Page ми щотижня інтерв’юємо правників у прямому ефірі щодо найболючіших для бізнесу тем. Окремо, наші експерти регулярно надавали ТОП-порад для їх самозбереження. Будьмо об’єктивні — в ситуації такого форс-мажору, на 1-му місці — лікарі, на 2-му — правники. Пандемія — ключовий ворог здоров’я громадян. ЇЇ наслідки — головний антагоніст прав людини.
Тому, податки, «карантинні новації», трудові та, навіть сімейні відносини — ми врахували все, без виключень. Як, власне, «карантинний комунікаційник», вимушена визнати, що правники — святі люди 🙂 Жодних вагань чи затримок — вони оперативно надавали відповіді, розуміючи потребу громадян хоча б в інфо-забезпеченні.
Ми допомагали ЗМІ. Оперативно надавали необхідну, якісну інформацію. З деякими — об’єднали зусилля в постійні медіа-проєкти.
І що врешті?
Врешті, у нас приблизно втричі більше публікацій на тиждень, 250 згадок за один місяць та + 14 «інфо-друзів» по всіх фронтах за два. The Page, Interfax, UNN, «Факти ICTV», UA:Перший — це лише частина з набутого в контексті медіа-співпраці. Без урахування незмінної «медіа-сім’ї». Залученість аудиторії збільшилася майже вдвічі. Це доводить правильність обраного нами вектору дій.
В чому прикол?
Та ні в чому. Просто серед «комунікаційників» нас двоє. Проте, нам вдалося зробити дещо крутезне. Саме тому я і припускаю, що, можливо, цей «story about», «текст, одкровення контенто-типу-піарника» таки стане тобі в нагоді.
Ключі успіху
У будь-якій, навіть найменшій перемозі є свої «секрети». Будь-яка перемога — це відкриті двері. Наша «фішка» є простою. Ось ці, зацементовані раптовою кризою, двері, ми не намагалися знести всією силою «18-ьох колег». Ми їх відчинили, і зробили це просто.
«ТОП» ключів, яким його бачу я:
- Твоя робота — це ти. Вона не має бути егоїзмом. «Ти» — це для інших. Лише тоді інші — «для тебе», а твоя діяльність стає частиною більшого. Саме люди, твоя команда — це добряча половина твого успіху. Працюй так, ніби ти — малесенька частина механізму. Малесенька, та незамінна. Ключ перший — емпатія.
Доповнення. І, так, поза командою про «Я не купюра, щоби всім подобатися» забудь. Купюра, і, блін, маєш подобатися.
2. Врівноважуй. Все, що можеш врівноважити. Від розподілу власної енергії до зусиль, від спілкування до мовчазної незгоди, від інших — до себе. Другий ключ — баланс.
3. «1% таланту, 99% праці». Пекельної праці. Святе правило, яке ніколи собі не зраджувало. Рівновага ж іноді полягає у вмінні викластися на повну. Кризовий період — саме той лакмус для «іноді». Ключ третій — наполегливість. Відданість. Саме вона надихає, дає сили для наполегливості, винахідливості та інших «супер-штук» «супермена». Відданість собі, команді, своїй справі (та не забувай про «Ключ другий»).
Доповнення 1. Час — це головний, але обмежений ресурс. Прокрастинація — головний демон антипродуктивності. Хочеш «відкласти на потім», то уяви, що береш частинку свого потенційного «суперуспіху» та викидаєш на смітник. Відклав — і ти вже не «Президент світу», а «директор столичного ринку». І так далі — найбезглуздіше “прожигання” власних можливостей. Не наздоженеш, не обманюйся.
Доповнення 2. Стресостійкість. Це твій «хронічний» девіз, якщо хочеш, аби вийшло хоч щось.
Доповнення 3. Впертість. Будь впертим, ніби ти останній баран перед тими клятими ворітьми.
- Вмій вчасно зупинитися. Бо марафон фіналу не має, а бігти його на повну міць безперервно — неможливо. Дослухайся до себе. Ключ четвертий — спокій та довіра (до себе, в 1 чергу).
- Не процеси керують тобою, а ти — процесами. Створюй і контролюй. Ключ п’ятий — планування.
- Ключ подвійний. Хитрість та чесність. Саме у такій послідовності. У своїй роботі, особливо комунікаціях, будь хитрим, але щирим. Розумій, як хочеш можеш.
- Ключ головний, універсальний. Любов. Повторюся за колегою, «Люби свою справу».
У підсумку
Керуйся серцем. Будь відданим, поступовим, безтурботно-впертим «бараном», який вірить у свою непереможність. Довірся власній божевільності, і все вийде. І навіть, якщо двері зацементовані — не для тебе.