Історії чотирьох юристів та їх неюридичні стартапи


Усі новинки на ринку з’являються для того, щоб вирішити якусь проблему, усунути недолік чи прискорити процес. Саме над цим і працює чимало юристів, програмістів та стартаперів: оптимізація правових процесів.

Проте юристи звичайні люди, такі ж, як і ми з вами, і у них також виникають інші, зовсім буденні, життєві, не пов’язані з юриспруденцією, потреби: домашні тапочки, в яких хочеться вийти на вулицю, чи, скажімо, занадто калорійне морозиво. А коли виникає проблема, юристи беруться її вирішувати.

Чотири юристи, чотири історії про технології, підприємництво та новації.

1. Назар Федорчук та Senstone

Львів’янин Назар Федорчук розробив нотатник 21-го століття. Головна цінність продукту в тому, що він здатен перетворювати голосові нотатки у текст миттєво за допомогою компактного, зручного і модного пристрою у формі кулона або браслета — просто торкніться гаджета.

Senstone зібрав необхідні 50 тис доларів на Kickstarter лише за 36 годин кампанії. Усього ж за майже 40 днів Senstone отримав 302 тис. доларів від 2 745 інвесторів з усього світу.

Ідея проекту прийшла просто, — розповідає пан Назар. — Я людина забудькувата і одного разу, коли йшов з другом по парку, подумав: добре було б мати таку брошку, на яку ти у будь-який момент натиснув і надиктував те, що в тебе на думці. Все з того і почалося. Це був 2014 рік.

Уся інформація про продукт розміщена на офіційному сайті — Sentone.io.

2. Джастін Вулвертон та Halo Top

Ідея виготовляти морозиво виникла через обмеження в раціоні, яких Джастіну доводилось дотримуватись, щоб регулювати рівень цукру в крові. Він додавав фрукти у грецький йогурт, підсолоджуючи їх стевією. Згодом за 20 доларів юрист придбав пристрій для приготування морозива, поклав у нього цю суміш, щоб побачити, що вийде в результаті.

Це було дуже смачно, тож я подумав: «Чорт забирай, якщо це подобається мені, то чому не має сподобатись іншим?»

З другом Дагом Баутоном, також колишнім юристом, вони запустили бізнес, позичивши гроші в родини та друзів, а також узявши позику. Спершу підприємців супроводжували невдачі. Аж коли у 2016 році журналіст видання GQ написав дотепну статтю про те, як він протягом 10 днів їв лише морозиво Halo Top, удача повернулась до чоловіків обличчям. Продажі Halo Top зросли настільки стрімко, що підприємцям довелось докласти неабияких зусиль, щоб задовольнити попит.

На сьогоднішній день компанія, окрім ринку США, уже завоювала прихільність британців, а також експортує продукцію до інших країн, зокрема в Австралію та Сінгапур.

3. Андрій Тимчишин та Drimka Smart

Я бачив, як батьки припадають біля немовлятка, які вони змучені, як біжать до ліжечка, коли дитинка повернеться чи схлипне та починають одразу колисати, – розповідає пан Андрій. – Тоді й подумав: а чи є таке ліжко, яке саме може колисати дитину?

Чоловік описав свою придумку словами, було створено креслення, а за ним, здавалося б, звичайне дитяче ліжко: 1,20 метра завдовжки, 0,6 завширшки та 1,50 заввишки, пише Expres.ua.

Спереду до ліжечка прикріпили чутливий електронний датчик — невеличку білу коробочку із синім екраном та трьома кнопками. Коли маля починає вовтузитися або плакати, чутливий датчик, що працює на батарейках, передає на нижню частину ліжка електронний сигнал. Через маятники на підшипниках ліжко починає безшумно гойдатися вперед-назад. Частоту колихань – від дуже повільної до швидкої – батьки можуть заздалегідь виставити кнопками на датчику. Окрім цього, у датчику є USB вихід, куди можна підключити флешку із записом будь-яких колискових.

Складається новинка із 17 частин, які можна зібрати всього за 40 хвилин.

4. Анкур Шах та Mahabis

В 2015 році Анкур Шах, колишній юрист, почав часто працювати з дому, а тому постійно носив тапочки.

Я почав вивчати дані пошукових запитів заради інтересу, щоб дізнатися, що люди шукають і купують в інтернеті,— розповідає Анкур. — В Google Trends я подивився на показники пошукових запитів по слову «сланці», потім я набрав слово «тапочки», і обсяги пошуку були на 60% вище, ніж у «сланців». Але я не зміг назвати жодного відомого бренду-виробника тапочок.

Чоловік продовжив вивчення ринку. Він помітив, що усі представлені моделі мали банальний, нецікавий, а то й неохайний дизайн. Він вирішив заповнити цю нішу своєю продукцією — зручними та стильними домашніми тапочками з мінімалістичним дизайном.

Валяні тапочки, темних чи світлих тонів, в контрастних калошах можна носити як вдома, так і вийти у них на вулицю, плюс колір основи можна міняти за настроєм. До кожної пари додається одна пара калош будь-якого кольору, хоча до замовлення, за бажанням, можна додати всі сім варіантів-кольорів — від нейтрально-бежевого до коралового або синього.

Іванна Мельничук