5 речей, які ви дізнаєтесь про людей, працюючи юристом


Взаємовідносини між юристами та клієнтами не так прості, як здається на перший погляд. Вони можуть здаватись чи навіть бути цілком довірчими, але це скоріше виняток, ніж правило.

До представників цієї професії відносяться дуже по-різному: хтось бачить у них вірних соратників, які допомагають вирішити проблеми, хтось — хитрих ділків, що хочуть виманити останні гроші з клієнта. Те чи інше відношення викликане багатьма чинниками: це і попередній досвід клієнта, і поведінка самого юриста, в певній мірі, мають вплив чутки та розповіді знайомих чи друзів про їхні взаємини з юристами, або ж новини допомагають клієнтові скласти загальне враження про представників професії як таких.

1. Люди бояться юристів

Причин для цього безліч. У когось був невдалий перший контакт звернення до правників. Спілкування було не дуже ввічливим, залишивши по собі неприємний осад. У когось фахівці брали гроші і просто зникали, або після оплати від них неможливо було добитися хоч якогось результату.

Тому вирішальним фактором при виборі адвоката є рекомендації колег, друзів або знайомих.

Таку поведінку можна легко прослідкувати внаслідок просування своїх послуг за допомогою різних методів маркетингу: коли до вас приходить клієнт за рекомендацією знайомих, коли спрацювало так зване сарафанне радіо, він буде впевнений в рівні і якості ваших послуг. Але все буде по-іншому, коли ви просуваєте послуги через інтернет і соціальні мережі: люди будуть більш насторожені, вам доведеться додати зусиль, щоб подолати бар’єр остраху до юристів.

2. Багато проблем у людей виникає через невміння домовлятися

Левова частка проблем, з якими клієнти звертаються до юристів, пов’язані з їх невмінням самостійно домовлятися зі іншою стороною конфлікту — будь то розбіжності всередині сім’ї, або нерозуміння між двома юридичними особами.

Відсутність теоретичних і практичних навичок в сфері конфліктології, невміння досягати домовленостей, компромісів і гідно виходити зі сформованих конфліктних ситуацій, змушують людей вдаватися до допомоги юристів.

3. До юристів звертаються, коли помилка вже зроблена

Більшість клієнтів звертається до адвокатів тільки тоді, коли «запахло смаженим», і ситуацію вже досить складно виправити. Дуже рідко хтось приходить на юридичну консультацію заздалегідь, щоб дізнатися, як будуть складатися обставини в тій чи іншій сітуації.

В основному доводиться «розгрібати» те, що вже сталося. Або, що буває частіше, розбиратися з наслідками тих дій, які люди вже зробили в спробах вирішити своє питання. Часто така поведінка викликана й страхом чи недовірою, про яку ми вже писали в першому пункті, іноді люди думають, що все обійдеться, вирішиться саме собою і тільки стикаючись із наслідками, які вже складно повернути назад, чимдуж мчать до юристів, шукаючи в них допомоги.

4. Чужі помилки — не вчать людей

Багато хто навчається тільки на своїх помилках. Мало хто дивиться відеосюжети або читає статті про чужі проблеми і способи їх вирішення, ще менша кількість людей робить з побаченого належні висновки. Зазвичай від вивчення таких питань виникає думка: «Зі мною такого не станеться». Але стверджувати це з 100% упевненістю неможливо.

І замість того, щоб, скажімо, максимально усвідомлено підійти до питання створення шлюбу і розподілу в ньому майнових прав та обов’язків, люди відкидають думку про можливі наслідки. А потім стикаються з важким, конфліктним розлученням, проблемами з аліментами і т.п. І таких прикладів можна навести безліч.

5. Кожен юрист ще й психолог

Часто адвокат стає довіреною особою — хранителем особистих і сімейних секретів. Чимало людей відчуває потребу комусь виговоритися, поділитися проблемами, довірити свої таємниці. Тому юристи на зустрічах часто вислуховують не тільки історії, що стосуються справи, а й просто розповіді про особисте життя своїх клієнтів. Підтримуючи протягом багатьох років такий тісний довірчий контакт, вони часто мимоволі стають друзями.

За матеріалами: Клерк