ЄСПЛ йде в онлайн: що потрібно знати про новий сервіс eComms


Після тривалого (з 2016 року) тестування на окремих користувачах електронної системи обміну документами, Європейський суд з прав людини нарешті відкрив до неї доступ усім заявникам. Що являє собою новий сервіс eComms?

eComms (ECHR Electronic Communication Service) – це сервіс, впроваджений ЄСПЛ для електронного спілкування з представниками заявників. Він активується лише після комунікації (тобто, прийняття) скарги, коли справа переходить на стадію провадження і уряд держави-відповідача має подати зауваження.

Про це повідомляє інформаційний ресурс «ECHR: Ukrainian Aspect».

Чому так? Річ у тім, що скаржники у переважній більшості з різних причин невірно оцінюють перспективи звернення до Страсбургу і за статистикою у 95% випадків суд виносить рішення про неприйнятність скарги. То ж інструмент електронної комунікації надається тим скаржникам, які належно обґрунтували звернення, що має підстави для розгляду. Сутність і зручність системи полягає в тому, що через неї можна подавати (завантажувати) свої процесуальні документи: заперечення, вимоги, інші документи, не відправляючи кореспонденцію у паперовій формі.

То ж ключова перевага у цьому – економія часу на пересилання та отримання документації з миттєвим підтвердженням отримання.

eComms підтримується лише в операційних системах Windows і Mac OS X у всіх популярних браузерах. Але у разі виникнення труднощів, або якщо документи повинні бути надіслані терміново, наприклад, для дотримання часових обмежень, їх слід надіслати факсом за номером +33 (0) 3 88 41 27 30. eComms також не повинна використовуватися для листування за правилом 39 (тимчасові заходи) Регламенту Суду до передачі справи.

Всі документи, які надсилатимуться до ЄСПЛ, повинні бути у форматі PDF. У разі необіхності, вони, звісно, мають бути підписані. З технічного боку важливо розуміти, що документи мають бути у текстовому форматі, але ні в якому разі не PDF-файл на основі зображень.

Більше того, ці документи повинні бути максимально оптимізовані, аби вони були якомога меншими за розміром самого файлу, втім, звісно, без шкоди для читання. Максимально дозволений розмір для кожного PDF-документа становить 50 Мб. Якщо файл перевищує цей розмір, документ повинен бути розділений і названий відповідним чином (наприклад, Part 1, Part 2 тощо).

При цьому для позначення найменування файлів, що завантажуються до eComms, треба використовувати лише символи з розширеного коду ASCII. Кирилиця та інші алфавіти не допускаються.

Для користування системою eComms створюється особистий кабінет. Ключом до нього є адреса електронної пошти, надана заявником під час подання скарги. Тому у разі, якщо ви працюєте в юридичній компанії, буде правильним надати загальну електронну адресу (звісно, вона має реально і регулярно переглядатися), щоб до особистого кабінету за необхідності мали доступ кілька користувачів – юристів компанії. Звісно, про зміну адреси електронної пошти особистого кабінету eComms слід інформувати ЄСПЛ.