Які електронні послуги доступні в Україні?
В кінці січня в Києві пройшла зустріч прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана з керівниками крупного бізнесу (більше 60 українських і міжнародних компаній) для обговорення прийнятої урядом концепції та плану розвитку цифрової економіки до 2020-го року. На зустрічі, серед іншого, йшлося про електронні послуги.
Редакція AIN.UA оприлюднила список державних послуг, які вже зараз можна отримати в Україні онлайн.
Електронні послуги пропонують різні сервіси, зокрема:
- iGov — Портал державних послуг
- Єдиний державний портал адміністративних послуг
- Кабінет електронних сервісів Міністерства юстиції
- Онлайн будинок юстиції
Та інші, наприклад: Електронний кабінет платника податків, сервіси Госгеокадастру тощо
Які послуги доступні на тому чи іншому порталі:
На порталі iGov послуги діляться на послуги громадянам і бізнесу. Також є поділ за категоріями і рядок для пошуку.
На даний момент доступні наступні категорії послуг для фізичних осіб:
- персональні документи;
- сім’я і знакові події;
- внутрішньо переміщені особи;
- авто;
- соціальний захист;
- місце проживання;
- нерухоме майно;
- іноземним громадянам;
- зброя;
- інше.
Сайт повідомляє, що 421 послуга доступна онлайн, 101 буде доступна дуже скоро, а 561 — в роботі. Однак потрібно враховувати, що наявність тієї чи іншої послуги в електронному вигляді залежить від області. Наприклад, в місті Києві є 46 послуг онлайн, в Київській області — 116, а в Дніпропетровській — 236. І, якщо послуги на зазначених нижче сайтах управляються виключно чиновниками, то для iGov будь-який активний громадянин може допомогти запустити проект в електронній формі — для цього на сайті розміщено Путівник волонтера і анкета.
Категорії на Єдиному державному порталі адміністративних послуг схожі на ті, що пропонуються у iGov, це:
- громадянство, міграція, переїзд;
- реєстрація (реєстри);
- соціальний захист;
- природні ресурси та екологія;
- родина;
- зовнішньоекономічна діяльність;
- безпека і захист;
- освіта і культура;
- нерухоме майно та будівництво;
- сільське господарство;
- транспорт;
- фінанси;
- інші сфери господарської діяльності.
Сервіс схожий дизайном на iGov, відмінності тільки в функції, покликаній полегшити використання сайту людьми з порушенням зору, а також у розміщенні на сайті списку новин і популярних електронних послуг.
На сайті «Кабінет електронних сервісів Міністерства юстиції» вказані такі категорії послуг:
- державні реєстри;
- державна реєстрація актів цивільного стану;
- прийом громадян за допомогою відеозв’язку;
- реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
- діяльність арбітражних керуючих;
- інформаційні системи;
- електронний суд;
- електронно-цифровий підпис.
Ще один портал з надання е-послуг — «Онлайн-будинок юстиції» — складається з наступних розділів:
- реєстрація бізнесу, громадських організацій та ЗМІ;
- реєстрація оренди землі;
- соціальний ліфт;
- SMS маяк;
- інформація з реєстрів;
- повторна видача документів.
І якщо інформація про послуги, що надаються в рамках «Реєстрація бізнесу, громадських організацій та ЗМІ, оренди землі», «Інформація з реєстрів» і «Повторна видача документів», в принципі, зрозуміла з назви, то на двох інших варто зупинитись трохи докладніше.
«Соціальний ліфт» — розділ, де йдеться про те, що на роботу в органи державної влади можна потрапити без зв’язків. На сторінці надається можливість подивитися вакансії і заповнити анкети на стажування в держструктури або відправити резюме. «SMS маяк» — можливість отримувати повідомлення про статус нерухомого майна в Державному реєстрі майнових прав.
Поки держава не зробила єдиний сервіс для отримання всіх можливих послуг в електронній формі, можна користуватися такими каталогами з пошуком і фільтром за областями, з описом і розділенням електронних послуг за категоріями.