В Україні з’явиться інститут радників з питань забезпечення гендерної рівності


Посада радника з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків має стати штатною, що дозволить забезпечити збереження інституційної пам’яті та сталість застосування ґендерних підходів в діяльність органів влади.

Під головуванням Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванни Климпуш-Цинцадзе 4 лютого відбулась нарада за участю радників з ґендерних питань міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади.

Заступник Міністра з питань європейської інтеграції О. Чуркіна презентувала Типове положення про радника з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, розроблене Мінсоцполітики на виконання Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, Національного плану дій з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях Комітету ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок до восьмої періодичної доповіді України про виконання Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок на період до 2021 року.

Олександра Чуркіна зазначила, що метою діяльності радників є участь у формуванні та реалізації державної політики з питань забезпечення ґендерної рівності, запобігання та протидії насильству за ознакою статі та забезпечення застосування ґендерних підходів у діяльність органів виконавчої влади/ місцевого самоврядування у процесі децентралізації.

Було окреслено коло повноважень радника:

1) пов’язані із питаннями управління персоналом в органі виконавчої влади / місцевого самоврядування (внутрішня діяльність):

  • організація проведення гендерних аудитів;
  • внесення пропозицій до колективних договорів та щодо створення необхідних умов для працівників із сімейними обов’язками;
  • запобігання дискримінації за ознакою статі в органі.

2) пов’язані з виконанням функцій органу виконавчої влади / місцевого самоврядування (основні функції):

  • надання пропозицій для урахування ґендерного аспекту при розробці нормативно-правових актів та розпорядчих документів, застосування позитивних дій з подолання асиметрії, дисбалансу на відповідній території чи в галузі та їх припинення;
  • розробки та моніторингу нормативно-правових актів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
  • застосування ґендерного бюджетування.

3) пов’язані зі створенням умов для належного виконання функцій органом виконавчої влади / місцевого самоврядування, що включає комунікаційні заходи (допоміжні функції):

  • внесення пропозицій щодо удосконалення статистичної звітності та участь у розробці «Ґендерних портретів України / галузі / області / району / міста / об’єднаної територіальної громади»;
  • підвищення рівня обізнаності щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
  • висвітлення питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на офіційному сайті органу виконавчої влади / місцевого самоврядування та у засобах масової інформації.