Тексти на сайтах юркомпаній: написали під копірку, щоб було


Яна Собко

Редакторка Lойер


Переважна більшість сайтів юридичних компаній просто кишать корпоративними штампами. Розбираємось, що це таке та як їх позбутись. 

Якось я провела невеликий експеримент: зайшла на 10 сайтів юридичних компаній і перечитала тексти в розділах “Про нас/Про компанію”. Не те щоб я була вражена, адже чогось подібного я і чекала. Однак деякі речі мене все ж здивували.

Пишемо під копірку

Я навряд вас шокую, коли скажу, що більшість текстів у цих розділах були, мов під копірку. Просто береш, підставляєш назву компанії, і вуаля – опис готовий. 

Індивідуальний стиль? Ні, не чули. Акцент на особливостях компанії? Хмм, всі і так це знають. Адже:

  • Юридична компанія …. – номер один в Україні (та світі).
  • Наші висококваліфіковані працівники надають професійні юридичні послуги…
  • Команда професіоналів з багаторічним досвідом роботи в різноманітних сферах права…
  • Наша команда – це кваліфіковані спеціалісти у галузі… 
  • Команда професіоналів, відданих своїй справі…
  • Команда об’єднує досвідчених професіоналів, які  мають успішну практику та досвід роботи в різноманітних державних структурах… 
  • Нашими клієнтами є українські й іноземні компанії та приватні особи… 
  • Ми пропонуємо практичні та ефективні рішення, з огляду на поставлені перед нами завдання….
  • Наші спеціалісти мають успішний досвід супроводження складних проектів…. і бла-бла-бла

Це не працює

Знаєте, як називається такий текст? Корпоративні штампи. Переважна більшість сайтів юридичних компаній просто кишать ними. Бездумне копіювання заїжджених фраз породжує однотипні тексти, які абсолютно не цікаві для клієнтів. Вони не несуть в собі ніякої цінності. Не інформують людей, не заохочують, не чіпляють… Вони пусті і бездушні. А головне – вони зовсім не працюють.

Спробуйте перенести себе на місце клієнта, який зайшов на ваш сайт і хоче дізнатися якусь корисну інформацію. Думаєте, йому цікаво читати текст, де через кожне речення компанія №1, високопрофесійні спеціалісти, професіонали своєї справи?  Ні, не цікаво. 

Людина приходить на сайт, щоб отримати максимум корисної для себе інформації. Ба більше,  правильно прописаний текст допомагає їй вирізнити вашу компанію серед сотень інших. Тому цьому питанню важливо приділити увагу. 

Щоб було

Чула багато фраз на кшталт: навіщо заморочуватися, їх все одно ніхто не читає. Головне, щоб там щось було. Хмм… Навіщо тоді заморочуватися і взагалі створювати сайт? Ну якщо ж там тексти ніхто не читає. Повірте, читають! Якщо людині треба щось дізнатися про вашу компанію, сайт – це першоджерело. І якщо ви вже його маєте, будь ласка, пропишіть тексти правильно. 

Звісно, це не так і легко зробити. В першу чергу, через те, що не вистачає знань, як правильно чи краще подавати тексти на сайтах юридичних компаній. 

Саме цій темі буде присвячений окремий модуль онлайн-курсу про юридичні тексти простою мовою Legal Writing. 

На ньому ми розглянемо: 

  • що варто і чого не варто писати в описі компанії
  • корпоративні штампи
  • як замінити штампований текст на корисний
  • сео-оптимізація юридичних текстів та навіщо вона потрібна
  • про рубрики та їх наповнення
  • чому чесний текст дієвіший за помпезний

Тож, долучайтесь до курсу. Давайте разом змінювати юридичний світ на краще 🙂

Ваша редакторка Яна Собко