Шляхи вдосконалення комунікаційних навичок на роботі


Одна особиста якість, яка, можливо, має найбільший вплив на потенціал просування по кар’єрній драбині та успіх у роботі загалом, — це ваша здатність ефективно спілкуватися з іншими.

Покращивши комунікативні навички на роботі, ви підвищуєте вашу здатність до досягнення успіху, отримуєте ті промоції, на які ви заслуговуєте. Ось речі, які ви можете зробити, щоб покращити навички спілкування, переконання та дипломатії:

Донесіть свою точку зору

Коли ми намагаємось подати свою точку зору, ми часто довго та напружено думаємо про те, що ми хочемо сказати. Це неправильний шлях. Замість того, щоб зосереджуватися на тому, що ви хочете сказати, щоб донести свою точку зору, потрібно зосередити увагу на тому, що інша особа хоче почути. Вам потрібно взяти до уваги того, з ким ви будете говорити, хто ваша аудиторія, чим вона цікавиться, що її турбує, чого вона потребує тощо. Відштовхуючись від цього, підбирайте правильні слова та методи впливу.

Слухайте те, про що люди не кажуть

Дуже часто те, чого ваші клієнти чи співробітники не сказали, настільки ж важливе, як і те, що вони говорять. Вам потрібно розвинути здатність слухати те, що замовчується, і копати через це, щоб дійти до істини. Вам допоможе знання психології, вміння «читати» міміку, жести та інтонацію. Це непросто, але все ж реально напрацювати такий досвід.

Навчіться говорити публічно

Деякі люди не хочуть, бояться чи соромляться говорити публічно, і неважливо, це невелика група людей чи переповнений зал. Ви не можете собі дозволити такої слабкості, зрештою, це, як мінімум, буде стояти між вами та омріяним успіхом у кар’єрі, особистому житті чи відносинах з оточуючими.

Як і багато інших речей, публічне спілкування полегшує практика. Ви просто виходите і робите це, і кожен раз стає простіше.

Змусьте свого начальника погодитись

Ми всі очікуємо, що наш бос погодиться з нами, коли ми вносимо пропозиції, звертаємось із робочим чи особистим проханням, але занадто часто він або вона каже «ні». Проблема, скоріше за все, не в тому, що ви просили. Натомість вона може бути в тому, як ви це зробили і коли. Правильне формулювання і вдалий час грають не останню роль у отриманні позитивної відповіді на свій запит.

Дайте позитивний відгук

Не можна ніколи недооцінювати силу позитивного відгуку. Ми одразу вказуємо комусь, коли вони помиляються. Іноді ми забуваємо відзначити, коли вони роблять щось правильне. Надання позитивного відгуку може бути потужним інструментом для мотивації працівників.

Робіть зауваження правильно

Завжди хочеться спочатку спробувати позитивні відгуки, але іноді це не є належним чи ефективним методом. Коли вам потрібно дати негативний відгук, робіть це правильно:

  • не піддавайтесь емоціям;
  • не робіть особистих зауважень колегам перед колективом;
  • зосередьтеся на поведінці та вчинках, які вам не подобаються, а не особі, яка їх вчинила;
  • дайте людині можливість пояснити, обгрунтувати свою поведінку;
  • використовуйте конструктивну критику, а не безпідставні зауваження.

Не погоджуйтеся, не будучи згодним

Багато керівників та компанії зазнають невдач, тому що вони дуже сильно розраховують на людей таких, як вони самі, і викривають тих, хто не з ними. Саме тому багато людей оточують себе людьми, які з ними погоджуються, думають і підтримують їх.

Коли культура вашої компанії дозволяє людям запроваджувати ідеї, пропозиції та плани, ви створюєте організацію мислення, вільний простір для творчості та розвитку. Якщо ваша корпоративна культура не дозволяє інакомислення, ви створюєте середовище страху та застою.

Покращуйте методи письмового спілкування також

Мета ділового листування полягає в тому, щоб передавати інформацію іншому або вимагати від нього інформацію. Щоб ваше ділове листування було ефективним, воно повинно бути конкретним, лаконічним і грамотним. Ваш текст повинен бути написаний таким чином, щоб читач міг легко зрозуміти, про що ви говорите, або запитуєте.