Реєстрація компанії в 2020 році: нюанси і лайфхаки


Що необхідно знати перед підготовкою документів для реєстрації компанії, куди йти, а також скільки це може коштувати.

Реєстрація підприємства – це відповідальний і важливий крок для початку свого бізнесу. Від обраної назви, організаційно-правової форми, видів діяльності, тексту статуту та інших факторів залежить не тільки зареєструють чи взагалі ваше ТОВ, а й подальша його доля.

Розглянемо на прикладі найпопулярнішої організаційно-правової форми, а саме ТОВ.

Що необхідно знати перед підготовкою документів?

Перед тим як йти і складати документи систематизуйте для себе таку інформацію:

  • Назва (укр., Англ, рос.), Можливо залишити назву тільки назва українською мовою;
  • Дані засновників (П.І.Б., паспортні дані, ідентифікаційний код);
    Дані майбутнього директора (П.І.Б., паспортні дані, ідентифікаційний код);
  • Види діяльності (і не забудьте вибрати один основний);
  • Адреса вашої майбутньої компанії. Щоб зменшити свої витрати і не знімати повноцінний офіс ви можете працювати і отримувати кореспонденцію на юридичну адресу.
  • Розмір статутного фонду;
  • Як розподіляється статутний фонд між засновниками;
    Форма оподаткування (загальна, єдиний податок, загальна з пдв);
  • Номер телефону, який буде записаний в реєстрі.

Які документи знадобляться

З переліком документів для первинної реєстрації ТОВ ви можете ознайомитися в ст. 17 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». Цей список складається з таких пунктів:

Рішення / протокол про створення. Різниця в цих документах не значна, але важливо її розуміти. Якщо ви один засновник – даний документ буде називатися рішенням. Якщо ж два і більше засновників, то – протокол.

Статут. Статут може бути модельний – затверджений урядом і вам не потрібно його нести реєстратору. Другий варіант – ваш власний статут, який розроблений під вас.

Заява на реєстрацію

Нотаріальна копія паспорта в разі якщо у вас він в форматі книжечки.
Основним питанням на даному етапі є «що з цього потрібно завіряти нотаріально?». Тут все просто. Якщо ви вибираєте варіант з модельним статутом, то ви запевняєте нотаріально тільки рішення / протокол про створення, в якому вказуєте, що компанія буде діяти на підставі модельного статуту. Якщо ж ви розробляєте свою версію статуту, то нотаріально посвідчується статут, а рішення / протокол робиться в простій письмовій формі.

Куди йти зібравши всі документи

Якщо ви зібралися реєструвати ТОВ в Києві, то берете всі документи з собою і йдете в будь-який з вподобаний або найближчий центр надання адміністративних послуг. Район не має значення.

Скільки це може коштувати

Найголовнішим питанням на старті будь-якого бізнесу є витрати. І і чим менше їх буде, тим краще.

Давайте пройдемося по видатках:

  • в середньому, запевнення одного документа у нотаріуса буде вам коштувати від 300 грн .;
  • нотаріальна копія паспорта обійдеться в 200 грн .;
  • реєстраційні дії в центрі надання юридичних послуг проводяться безкоштовно.

При цьому важливо пам’ятати, що скачаний шаблон з інтернету – це не гарант того, що він буде працювати і реєстратор зареєструє ваше підприємство з першого разу і ви витратите дорогоцінний для вас час. Крім того, самостійно розробляючи, змінюючи і заповнюючи документи – ви ризикуєте наштовхнутися на неприємності в майбутньому при перереєстрації, при відкритті рахунку в банку (все більш актуально з прийняттям нового законодавства про фінмоніторинг) і, звичайно ж, на нерозуміння з боку державних органів.

Найпростіше звернутися до перевіреної юридичної компанії, яка має всі документи і потрібних співробітників щоб вам допомогти. Наприклад, компанія Фідем Моріс займається реєстрацією компаній і ТОВ багато років, є однією з найнадійніших і шанованих в столиці.

Невеликі хитрощі наостанок

При реєстрації можна відразу ж подати і заяву на необхідну для вас систему оподаткування. Але не полінуйтеся заглянути в податковий кодекс, щоб правильно вказати терміни реєстрації.

При заповненні заяви на реєстрацію ви можете вказати не адреса прописки, а адреса фактичного проживання.

Перевіряти статус реєстрації підприємства ви можете на сайті Міністерства юстиції України, а постановки на облік як платника єдиного податку та ПДВ на сайті податкової.

Зробити електронний підпис можливо скориставшись послугами як державних органів, так і приватних структур. Приватні структури дозволять заощадити час, а їхні послуги коштують близько 200 грн. на рік.

В даний час друку не обов’язковий атрибут компанії, так що на неї можна не витрачатися.

Фото: pixabay