Українці стали активніше захищати свої права


Дедалі більше українців звертаються до системи безоплатної правової допомоги. Зростає як кількість звернень за правовими консультаціями, так і випадки представництва інтересів вразливих категорій у судах.

Так, за весь період функціонування системи безоплатної правової допомоги понад 1 млн 360 тис. громадян звернулися до центрів та бюро правової допомоги, понад 530 тис. зателефонували до єдиного контакт-центру та майже 460 тис. отримали захист у кримінальних провадженнях, повідомляють у Міністерстві юстиції України.

При цьому статистика свідчить про стабільно позитивну тенденцію щодо зростання кількості звернень громадян.

За три квартали 2018 року кількість звернень за правовою допомогою зросла на 12% порівняно з аналогічним періодом попереднього року – понад 466 тис. осіб та 416 тис. осіб відповідно.

Водночас, зазначають у Мін’юсті, правова допомога, право на яку мають усі без винятку українці, передбачає не лише надання правових консультацій, а й доступ до медіації, тобто можливість врегулювати спори шляхом переговорів, без звернення до суду. Крім того, за потреби фахівці системи допоможуть скласти заяву чи скаргу, зібрати та оформити необхідні документи.

Зросла і кількість вразливих категорій громадян, яким був призначений адвокат чи фахівець місцевого центру для представництва інтересів у суді, іншому державному органі, органі місцевого самоврядування, перед іншими особами. Потреба у такому виді допомоги зросла на 10%, і якщо за 9 місяців 2017 року це було майже 51 тис. випадків, то цього року – майже 56 тис.

Відповідне зростання простежується і щодо ключових категорій осіб, які звернулися за захистом своїх прав: на 17% зросла кількість звернень малозабезпечених українців, на 172% дітей та на 54% – внутрішньо переміщених осіб. Статистично це 36 641 порівняно з 31 229, 787 порівняно з 289 та 4 961 порівняно з 3218 осіб відповідно.