Як змінились Правила дорожнього руху за півроку: основні нововведення


Вже майже півроку в Україні діють оновлені ПДР, які повинні були вступити в дію в січні 2018 року. Правда, змін виявилося не так багато, як розмов, та й на дорожній ситуації це майже не позначилося.

Видання «Сегодня» озвучило основні нововведення цього року.

У поліції визнають, що з виконанням не все гладко, але попереджають: скоро все кардинально зміниться. Втім, якісь нововведення все ж почали працювати: правила парковки авто, проїзду кругових перехресть і ​​розміри штрафу. Про те, які правила працюють, а які — ні і чому, розповіли в «Відділі організації дорожнього руху при патрульної поліції м.Києва» і юрист компанії Juscutum Алла Цімановская.

Ганяємо впевнено до 50 км/год

Офіційно 1 січня 2018 року набрав чинності Закон про обмеження швидкості руху транспортного засобу в населених пунктах до 50 км/год. Він регламентований постановою Кабміну №883 і діє в нашій країні вже півроку. Крім його прийняття і вступу в силу, ніяких змін на дорогах не відбулося. Як пояснюють в поліції, пов’язано це з тим, що у нинішніх поліцейських немає технічних засобів для фіксації швидкості — а, як відомо, «не спійманий, не злодій». Колись популярні «радари» сьогодні не застосовуються, а обіцяна фотофіксація ще не ведеться: камери в багатьох місцях вже стоять, але поки працюють в основному в тестовому режимі. Запустити її, втім, обіцяють вже в найкоротші терміни.

Правда, залишилася стаття 122 ПДР. Вона передбачає штраф за порушення швидкості більш ніж на 20 км/год (ті самі горезвісні 20 км, на які часто закривають очі), але і це зафіксувати неможливо. Розмір штрафу в цьому випадку залишається 255 грн за перевищення швидкості на 20 км/год, 510 — на 50 км / год і 680 грн за створення аварійної ситуації. Так що правила обмеження швидкості (загальноєвропейська практика) існують і діють, але їм ніхто не слідує, оскільки довести порушення поки неможливо.

Неналежні зупинка, стоянка і парковка

Трохи простіше йдуть справи з фіксацією порушень паркування автомобіля, які регламентуються Законом №5364. Крім «старого методу» притягнення до відповідальності безпосередньо співробітником поліції на місці порушення, закон встановив і нові механізми фіксації: режим фотозйомки (відеозапису) буде поширюватися на три види правопорушень, а саме: неналежну зупинку, стоянку та паркування. Обов’язковому запису підлягають дата, час, місце розташування транспортного засобу. При цьому для фіксації авто, що стоїть в недозволеному місці, спеціальних засобів не буде потрібно, тому інспектори з паркування стали активніше притягати водіїв до адміністративної відповідальності.

Та й штрафи в даному випадку відчутно змінилися. Як розповідає юрист:

Штраф становитиме 20-кратний розмір вартості 1 години паркування. На парковці на місцях для інвалідів — 30-кратний розмір. При цьому послуга вважається неоплаченою після 10 хвилин з моменту в’їзду на платну парковку.

Істотно посилилися і правила парковки на місцях для інвалідів. Як розповідають в «Відділі організації дорожнього руху», штрафмайданчики буквально забиті евакуйованими з місць для інвалідів автомобілями, на яких немає розпізнавальних знаків, що за кермом перебуває інвалід. Правда, з місцями для інвалідів існують «підводні камені», про які розповіли в поліції: наприклад, багато ТЦ або ж маркети самі наносять розмітку на парковку, яка повинна бути узгоджена з «Відділом організації дорожнього руху», про що видається відповідний документ. Якщо ж офіційного узгодження немає — евакуювати авто права не мають, і автовласник може оскаржити подібну дію в суді.

Рух по колу за знаками

Ще одне нововведення регламентовано Постановою Кабінету Міністрів №860, яка вносить зміну до п. 16.12 ПДР. Так, тепер завжди має перевагу транспортний засіб, який рухається на перехресті з круговим рухом, зазначеному відповідним знаком 4.10 «Круговий рух». Правда, закон вступив в силу дещо раніше, і до цього міста і поліція були підготовлені. Особливо це торкнулося районів, де клумби часто плутають з перехрестям з круговим рухом, а знаки 4.10 ще не встановили.

Крім того, багато водіїв керуються встановленими до прийняття закону знаками, кількість яких на таких ділянках збільшилася, внаслідок чого і трапляються ДТП. Як пояснюють в поліції, «закон прийнятий, але він вимагає детального доопрацювання. Тому водіям потрібно бути уважними на дорогах і керуватися встановленими знаками».

Менше говорять: про «льодяники» і п’яних за кермом

Нововведення торкнулися також видачі посвідчення водія: тепер воно видається на 2 роки, що прописано в Постанові Кабінету Міністрів №885. При їзді без порушень і зі швидкістю не більше 70 км/год його через два роки можна буде обміняти на нове, термін дії якого — 30 років.

Згідно з Постановою №833, всі правопорушення фіксуватимуться фото- і відеозйомкою, але поки це тільки постанова.

Ще всі водії помітили, що поліцейські замінили смугасті жезли на так звані в народі «льодяники» або біло-червоні диски. Справа в тому, що тепер зупинити правопорушника поліцейський може тільки «льодяником» або сиреною (в разі якщо патруль помітив правопорушення в русі). А ось жезли залишили тільки для регулювальників.

Тривають спроби посилення штрафів за водіння у п’яному вигляді, але поки вони залишилися на рівні законопроекту №6679. А ось за п’яне ДТП можна сісти на 3 роки, якщо потерпілі отримали травми середньої тяжкості, і на 7-12 років — за ДТП з тяжкими травмами або летальним результатом.