Юридична стратегія популярності: як ефективно вести соціальні мережі


Складно заперечувати, що соціальні мережі стали невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. Навіть якщо в юристів не так багато часу на гортання стрічки соцмереж протягом дня, вони є частиною не тільки їх побуту, а й робочого процесу.

Тепер соціальні мережі — це і місце спілкування, і новинний ресурс, і рекламна платформа, — багатогранна структура з безліччю опцій. Разом з тим їх розвиток пішов набагато дальше — спосіб подачі інформації, яку ми поширюємо у кожній із відомих нам соцмереж повинен відрізнятись, бути підлаштованим під аудиторію, формат соціальної мережі, тобто бути коротким та влучним, чи містити аудіо- та візуальний контент, або ж це лонгрід, роз’яснення або блог.

Було б хибно вважати, що ця тенденція обійшла стороною юридичний бізнес. Адже всі, хто є в мережі, — ваші актуальні або ж потенційні клієнти, колеги, суперники чи партнери. І те, що вони бачать у ваших соціальних мережах справляє вплив на вашу репутацію, подальшу співпрацю, їхнє ставлення, поведінку, стратегію тощо.

Тоді краще зайняти нейтральну позицію, бути неактивним користувачем соцмереж, нічого не писати, і тим самим не привертати до себе зайвої уваги та негативної «популярності», — скажете ви. Ми ж заперечимо, що ця позиція також не завжди ефективна, адже пам’ятаємо, що чимало ваших потенційних клієнтів є в мережі Інтернет, вони також є користувачами соцмереж, та навряд звернуться до вас за допомогою, якщо не будуть знати, чим ви займаєтесь, на чому спеціалізуєтесь.

Тож потрібно знайти золоту середину, а ми підкажемо, що потрібно писати і постити в 5 найбільш популярних соціальних мережах.

Facebook

За даними світової статистики у відсотковому відношенні саме Facebook із показником у 62,18% є лідером серед соціальних мереж і утримує цю позицію вже кілька років. Ця соціальна мережа пропонує безліч опцій як для безкоштовного поширення інформації, так і для цілеспрямованих рекламних кампаній. Для юристів корисними можуть бути обидві пропозиції.

Безперечно, кожен з нас ділиться якою інформацією, своїми думками, поширює новини чи статті, додає фото. І чим більше цієї інформації, тим більш чітку картину наших інтересів, компетенцій, досягнень можна скласти. Правильно сформований вами образ самого себе, як людини та професіонала, який ще називають особистим брендом, однозначно зіграє вам на руку, а навіть одна необдумана публікація компромативного чи неоднозначного контенту може обернутися проти вас.

Відштовхуватись потрібно від того, для чого людям підписуватись на вашу сторінку, тобто чим ви можете бути їм корисні чи цікаві. Великою популярністю серед користувачів користуються практичні публікації, нотатки, новини, поради та роз’яснення. Якщо говорити про візуальний контент, то фото з юридичних чи будь-яких освітніх заходів зіграють вам на руку, не зайвими будуть і фото, які демонструють ваші захоплення чи хобі. Це покаже вас як різносторонню активну людину, яка прагне розвиватись. Варто утриматись від тем політики, релігії та інших, які сприймаються неоднозначно, можуть спровокувати конфлікт, і показати вас не в найкращому світлі.

Якщо ви хочете активно вести цю соціальну мережу, то навчіться відчувати свою аудиторію, подивіться, які з поширених вами тем, їй цікаві, які викликають активність у обговоренні та поширенні. Не бійтесь переборщити з «піаром», адже динаміка інформаційного потоку сьогодні настільки швидка, що в неї складно протиснутись, а враховуючи алгоритми Facebook, не 100% ваших постів бачать 100% вашої аудиторії.

YouTube

Значний масив інформації, який люди хочуть спожити в силу професійних чи особистих інтересів, не завжди доступний фізично через швидкий ритм життя, який диктує сучасний стан речей. Саме тому на сьогоднішні день все більшу популярність набирає саме відеоконтент, який дає можливість споживати інформацію у будь-якому місці: дорогою на роботу, у заторі чи в черзі до лікаря. Також він більш наближений до «живого спілкування», ніж текстовий матеріал, дає можливість висловити більшу палітру емоцій, використати також особисті якості для залучення глядачів.

Безперечно, ведення YouTube-каналу, навіть зважаючи на свою популярність, не буде ефективним для усіх. По-перше, це забирає чимало часу та потребує хоча б базового набору навичок відеозйомки та монтажу, по-друге, не усіх персонажів цікаво дивитись, дехто почуває себе більш впевнено та сильно у письмі, разом з тим замкнутий та скутий при зйомці відео (аудиторія це одразу помічає), по-третє, для того, щоб ця мережа була ефективною для вас, потрібен систематичний підхід.

Якщо ж ви переконані, що це саме та платформа, де ви можете показати свої сильні сторони, то ми б радили обрати той формат, який буде близький саме вам, тематику, в якій ви обізнані. Це можуть бути відеоінструкції, влог, який показує вашу роботу протягом дня, відеоінтерв’ю з вами, чи зняте вами з вашими колегами, записи з тренінгів чи інших заходів тощо.

Twitter

Ця соціальна мережа більш популярна серед молоді, проте значна частка користувачів припадає і на старше покоління та акаунти українських та міжнародних компаній. Її основними плюсами є стислість та чіткість повідомлень, можливість самостійно формувати свою стрічку (тобто ви не так часто бачите повідомлення, на які хтось із ваших друзів поставив лайк, як це працює в Facebook), швидко повідомляти та дізнаватись новини.

Складно назвати цю соцмережу дуже ефективним інструментом для юриста, проте вона буде корисною, якщо ви хочете слідкувати за новинами політичних чи культурних діячів, великих компаній чи новинних сайтів.

Instagram

Поширення візуального контенту не менш важливе, ніж текстового. Опція обмеження перегляду вашого профілю в Instagram лише вузьким колом осіб (закритий акаунт) дає вам можливість публікувати там будь-які фото та відео, при цьому контролюючи вашу аудиторію. Проте це зменшує шанс залучення клієнтів через цю соцмережу.

Будемо відвертими, що Instagram більше підходить та активніше використовується для реклами продукції та товарів, ніж послуг. Проте не будемо забувати й про те, що уся інформація, яка міститься про вас у мережі Інтернет, створює загальний особистий бренд. Підійшовши з креативом та розумом до підбору фото для цієї соцмережі, ви можете посилити сфери поширення інформації, якою ви ділитесь в інших мережах, а також створити більш чіткий та привабливий професійний імідж.

LinkedIn

Ця соцмережа є одночасно платформою для пошуку роботи та працівників, проте в ній є й опція поширення інформації, як персональної, так і професійної, новин компаній тощо. LinkedIn — більше популярний за кордоном, в Україні ж його вплив не такий відчутний. Проте це дає вам унікальну можливість залучити іноземні кадри у свою компанію, розширити міжнародні зв’язки з колегами, а також дізнаватись новини, й знову ж таки, поширювати інформацію, яка стосується вашої роботи.

Незважаючи на те, що усі соцмережі мають свої плюси та мінуси, при відповіді на питання, яку з них обрати для просування своїх юридичних послуг та формування особистого бренду, потрібно відштовхуватись від того, який формат вам найбільш зручний, де ви почуваєтесь найбільш комфортно, де можуть бути люди, які поділяють ваші інтереси та можуть бути зацікавлені у ваших послугах.

Думаю, відповідь на це питання ви знаєте й самі.

Автор: Мельничук Іванна