Які електронні послуги доступні в Україні?


В кінці січня в Києві пройшла зустріч прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана з керівниками крупного бізнесу (більше 60 українських і міжнародних компаній) для обговорення прийнятої урядом концепції та плану розвитку цифрової економіки до 2020-го року. На зустрічі, серед іншого, йшлося про електронні послуги.

Редакція AIN.UA оприлюднила список державних послуг, які вже зараз можна отримати в Україні онлайн.

Електронні послуги пропонують різні сервіси, зокрема:

  1. iGov — Портал державних послуг
  2. Єдиний державний портал адміністративних послуг
  3. Кабінет електронних сервісів Міністерства юстиції
  4. Онлайн будинок юстиції

Та інші, наприклад: Електронний кабінет платника податків, сервіси Госгеокадастру тощо

Які послуги доступні на тому чи іншому порталі:

На порталі iGov послуги діляться на послуги громадянам і бізнесу. Також є поділ за категоріями і рядок для пошуку.

На даний момент доступні наступні категорії послуг для фізичних осіб:

  • персональні документи;
  • сім’я і знакові події;
  • внутрішньо переміщені особи;
  • авто;
  • соціальний захист;
  • місце проживання;
  • нерухоме майно;
  • іноземним громадянам;
  • зброя;
  • інше.

Сайт повідомляє, що 421 послуга доступна онлайн, 101 буде доступна дуже скоро, а 561 — в роботі. Однак потрібно враховувати, що наявність тієї чи іншої послуги в електронному вигляді залежить від області. Наприклад, в місті Києві є 46 послуг онлайн, в Київській області — 116, а в Дніпропетровській — 236. І, якщо послуги на зазначених нижче сайтах управляються виключно чиновниками, то для iGov будь-який активний громадянин може допомогти запустити проект в електронній формі — для цього на сайті розміщено Путівник волонтера і анкета.

Фото: https://www.emaar.com/

Категорії на Єдиному державному порталі адміністративних послуг схожі на ті, що пропонуються у iGov, це:

  • громадянство, міграція, переїзд;
  • реєстрація (реєстри);
  • соціальний захист;
  • природні ресурси та екологія;
  • родина;
  • зовнішньоекономічна діяльність;
  • безпека і захист;
  • освіта і культура;
  • нерухоме майно та будівництво;
  • сільське господарство;
  • транспорт;
  • фінанси;
  • інші сфери господарської діяльності.

Сервіс схожий дизайном на iGov, відмінності тільки в функції, покликаній полегшити використання сайту людьми з порушенням зору, а також у розміщенні на сайті списку новин і популярних електронних послуг.

На сайті «Кабінет електронних сервісів Міністерства юстиції» вказані такі категорії послуг:

  • державні реєстри;
  • державна реєстрація актів цивільного стану;
  • прийом громадян за допомогою відеозв’язку;
  • реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
  • діяльність арбітражних керуючих;
  • інформаційні системи;
  • електронний суд;
  • електронно-цифровий підпис.

Ще один портал з надання е-послуг — «Онлайн-будинок юстиції» — складається з наступних розділів:

  • реєстрація бізнесу, громадських організацій та ЗМІ;
  • реєстрація оренди землі;
  • соціальний ліфт;
  • SMS маяк;
  • інформація з реєстрів;
  • повторна видача документів.

І якщо інформація про послуги, що надаються в рамках «Реєстрація бізнесу, громадських організацій та ЗМІ, оренди землі», «Інформація з реєстрів» і «Повторна видача документів», в принципі, зрозуміла з назви, то на двох інших варто зупинитись трохи докладніше.

«Соціальний ліфт» — розділ, де йдеться про те, що на роботу в органи державної влади можна потрапити без зв’язків. На сторінці надається можливість подивитися вакансії і заповнити анкети на стажування в держструктури або відправити резюме. «SMS маяк» — можливість отримувати повідомлення про статус нерухомого майна в Державному реєстрі майнових прав.

Поки держава не зробила єдиний сервіс для отримання всіх можливих послуг в електронній формі, можна користуватися такими каталогами з пошуком і фільтром за областями, з описом і розділенням електронних послуг за категоріями.