Як зробити «боляче» редактору: погані поради


Я редакторка нішового юридичного видання. Ледь не щодня я листуюся з авторами, PR-менеджерами, прес-службами, потенційними рекламодавцями, різного роду організаціями тощо.

Часто їхні листи роблять мені дуже боляче. Тому я вирішила написати «погані» поради, або ж описати те, як не треба робити, якщо ви хочете співпрацювати з виданням (чи продовжити комунікацію з редакцією).

  1. Напишіть п’ять однакових листів щодо розміщення одного анонсу. Бажано від різних авторів. Обов’язково продублюйте в особисті повідомлення — у всі профілі. Щоб закріпити результат — закиньте інфо на робочу, а також на приватну пошту. Не забудьте про дірект в Інсті.
  2. Поставте примітку: «як опублікуєте — скиньте посиланнячко».
  3. «Зв’яжіться зі мною». Крапка. Саме так треба писати, щоб отримати фідбек. Я обов’язково відразу кинуся відповідати на такі повідомлення.
  4. Напишіть  на робочу пошту або в повідомлення: «Розмістіть пост/анонс/статтю/блог»… (!)
    Звісно, в наказовій формі. Вітатися і запитувати, чи можливо це зробити у нашому виданні — не обов’язково. Можна ще поставити знак оклику для закріплення результату.
  5. Закидайте повідомленнями на кшталт: «порадьте гарного юриста, адвоката, нотаріуса». Доповніть: «запостіть у себе на сторінці, що я шукаю такого-то спеціаліста».
  6. «Ми хочемо на безоплатній основі розмістити у вас статтю на тему…. З повагою, PR-менеджер АО «Х (це ікс) і партнери». Стаття у вкладенні». Звісно, я відразу кинуся її ставити. Осбливо, коли там через кожне речення назва компанії АО «Х (це ікс) і партнери». Ще й додам — слухаюсь і підкорююсь.
  7. Через день після публікації блогу, надішліть нову статтю на схожу тему. Фото змінювати не треба. Запитувати, чи підходить матеріал і чи нам було би цікаво його знов розмістити — теж.
  8. Навіщо писати на пошту чи в повідомлення, якщо відразу можна скинути анонс в коментарі до найпопулярнішої публікації на сторінці. А що, відразу перегляди, чому б і ні?
  9. Надішліть цікавий, корисний, нерекламний матеріал «на нейтральну тему» і в кожному реченні згадайте назву своєї компанії. Обов’язково напишіть, що ви компанія №1, найкраща в Україні та світі. Бажано це вказати декілька разів.
  10. Пишіть в приватні повідомлення вночі. Я їх дуже від вас чекаю. Бажано, після 24.00. Тоді якраз саме час плідно попрацювати і відповісти на всі листи.
  11. Надішліть вже опублікований матеріал у іншому ЗМІ (а раптом проканає).  Тільки знайте, що фейсбук і гугл сприйме ваш матеріал як крадений, тобто вже не як першоджерело. Оскільки раніше їхні системи бачили та аналізували цей текст. Тому автоматично ваш матеріал буде занижуватися у рейтингу видачі.
  12. Не враховуйте формат видання. Навіщо «паритися» та адаптувати свій текст, якщо це може зробити редактор, він же краще знає. Звісно, у нього просто купа вільного часу і він тільки й чекав, коли зможе переписати ваш текст.
  13. Ніколи не читайте вимог до публікації. Навіщо це робити, адже ви написали статтю за покликом душі, як відчували. Кому потрібні ці вимоги, «коли митець творить».
  14. Напишіть статтю на стопятсот знаків і будьте проти, щоб в редакції коротили ваш текст. Адже «з пісні слів не викинеш».
  15. Будьте проти, щоб редактор вніс правки у ваш текст. Наполягайте, що це порушення права інтелектуальної власності.

P.S. Будь ласка, не виконуйте моїх порад. І буде вам щастя (і плідна співпраця).