Як побудувати юридичний бренд: інтерв’ю з Creative Agency


Про те, як побудувати відомий юридичний бренд Lойер поспілкувався з креативною командою Дом юриста Creative Agency.

Вже більше двох місяців в Україні працює студія, яка займається створенням і розвитком брендів виключно на юридичному ринку. Це та сама команда людей, яка заснувала та просунула бренд «Дом юриста».

Вони вигадували та розробляли промо-ролики, дизайн сервісів, рекламних матеріалів і загалом просували компанію. А 2 місяці тому вирішили заснувати власне агентство, яке буде робити те ж саме для інших юридичних фірм, адвокатських об’єднань і Legal Tech стартапів. Як кажуть ці хлопці, їм вже вдалося реалізувати декілька по-справжньому крутих проектів, якими вони пишаються. Але все це і не без проблем. Ми вважаємо юридичне брендингове агентство новим напрямком на українському ринку, тому команда журналу Loйер попросила їх описати свій досвід. Думаємо, що це буде цікаво. Далі їх пряма мова.

Чому ми створили агентство.

Прямо зараз згадайте про себе 5 юридичних фірм, яких ви вважаєте лідерами на юридичному ринку в Україні. Не поспішайте, подумайте. Скоріше за все, ми з вами думаємо про одні і ті самі бренди, тому що насправді їх в Україні не так багато. Загалом всі ці фірми об’єднують дуже схожі дії: всі вони беруть участь в рейтингах, підтримують заходи, вкладають гроші в маркетинг, зазвичай мають гарний дизайн (як в рекламі, так і дизайн сайту), час від часу знімають відео та головне – роблять це якісно. Тут немає чогось, що робить ці фірми унікальними. Якість їх послуг можна перевірити тільки тоді, коли клієнт вже звернувся до фірми. До цього ж вирішальним є тільки зовнішнє позиціонування. Вони лідери, тому що велику увагу приділяють власним брендам. Ми хочемо, щоб таких фірм стало більше.

Так само було і в Дом юриста з моменту запуску другої версії. Тільки ми не позиціонували себе як «традиційна» юриспруденція і скоріше виглядаємо як технологічна компанія. Але ми стаємо більш відомими, тому що вкладаємо в просування стільки ж енергії, скільки і в розробку нових сервісів.

На якомусь етапі ми зрозуміли, що просуваємо компанію інакше. Мало хто на юридичному ринку в Україні приділяє брендингу так багато уваги. Ми зрозуміли, що маємо достатньо ресурсів і досвіду для того, щоб допомагати створювати і просувати бренди іншим юридичним фірмам/адвокатським об’єднанням. Створювати промо-ролики, робити дизайн та впливати на те, як ці компанії себе позиціонують. А в результаті – впливати на те, скільки ці фірми заробляють. Так ми вирішили створити перше в Україні креативне агентство.

Проблеми, з якими ми зіштовхнулися

Брендинг – це дуже важка робота. І навіть не з візуальної точки зору. Це більше стратегічна та бізнесова робота, ніж дизайнерська. Тому вона коштує недешево. На сьогодні дуже багато партнерів юридичних фірм просто не приділяють багато уваги брендингу, тому і не розцінюють це як економічно-правильну інвестицію. Це помилка. І зараз ми активно працюємо над тим, щоб навчитися юристів не тільки надавати якісні юридичні послуги, але й вміти продавати їх.

Наприклад, рішення про ребрендинг юридичної фірми «Arbitis» було прийнято майже миттєво. Ми почали працювати одразу після того, як партнери фірми погодилися змінити зовнішнє сприйняття своєї фірми. Як наслідок, сьогодні Arbitis – одна з найвідоміших фірм Харкова.

Ми розробляли стратегію просування, визначали місця, де будемо рекламуватися і хто буде потенційними клієнтами, розробляли меседж, а потім почали робити візуальну частину. Можливо, користувачам це не помітно, але ми вважаємо, що схожих сайтів, з такими самими кулями, ми не бачили. А як вони рухаються… Напевно, це помічають тільки дизайнери. ☺

Основна проблема сьогодні – переконати юристів, що клієнти обирають бренди. Що минає час, коли люди приходять по рекомендаціям або просто з вулиці. Потрібно постійно бути присутніми в Інтернеті, будувати бренд.

Далі наша команда Loйер’ів задала представникам агентства декілька питань, які були цікавими в першу чергу нам. 

Що потрібно для того, щоб почати працювати з вашою студією?

Зазвичай клієнти заповнюють спеціальну форму. Ми створили її просто для того, щоб одразу зрозуміти потреби клієнта, переглянути юридичну фірму/бюро і при першій розмові запропонувати наше бачення того, як можна розвивати бренд. Якщо ми до цього знали людину особисто, то вона може просто написати комусь з нашої команди. Це друзі, колеги і просто знайомі. В плані зв’язку в нас немає якихось меж або бар’єрів для спілкування. Кожен розпочинає діалог так, як йому зручно. І ми цьому раді.

Є знайомі юристи, які казали, що не можуть одразу побачити прайс на послуги. У вас його немає?

Звісно ні. Кожна робота індивідуальна, і креативна робота, як і юридична, не може бути оцінена одразу. Існують різні ситуації, бренди знаходяться на різних стадіях розвитку, робота може бути складною або ж навпаки – в якійсь конкретній ситуації легкою. Тому ми просто не можемо оцінити роботу, не дослідивши її. Проте, коли об’єм роботи стає зрозумілим, ми одразу кажемо ціну.

Скільки коштують ваші послуги?

Дивлячись, що потрібно зробити. )

Ну, наприклад, скільки буде коштувати промо-ролик, як ви робите для Дом юриста?

В середньому від 300-400 доларів. Також залежить від техніки, яка буде використовуватись. Анімацію буде дешевше створити, ніж відео з реальними кадрами. Бо там ми вимушені або купувати «стокові» відео, або змінами самостійно.

Це недешево (сміємось).

Але ж і цінність зовсім інша. Назвіть нам хоча б декілька юридичних фірм або адвокатських бюро в Україні, які розглядають відео частиною маркетингу? Або ж знімають/створюють хоча б 1 якісний відео-ролик на рік? А клієнтам це дуже оцінюють. Такі компанії можна на пальцях порахувати. Тому фірми, які роблять якісні відео та круто просуваються, будуть завжди помітні і згодом почнуть домінувати на ринку. Наприклад, Дом юриста або ж Axon Partners. Ми не знаємо, як вони працюють, але те що в них крутий маркетинг – це 100%. Більше того, наші відео якісні, тому ціна є об’єктивною.

Чи створювали ви вже проекти, якими пишаєтесь?

Дом юриста! Вважаємо, що на юридичному ринку в Україні більше ніхто так не просуває свої бренди. Ще декілька компаній є. Все інше нудно (сміються).

А окрім Дом юриста? Який з ваших реалізованих проектів вам найбільше подобається?

Насправді ми всіма нашими проектами пишаємось. Наприклад, ребрендинг для юридичної фірми Arbitis. Він дуже крутий. Особистий кабінет клієнта, веб-сайт, буклети, фірмовий стиль, навіть супроводження велодня – все це ми створили з великою пристрастю. Хто ще робив фірмовий велосипедний одяг? (сміються). Нам здається, що вийшло круто. Також ми створили промо-ролик для одного з найкращих Legal Tech стартапів в Україні. Але розповімо про нього трошечки пізніше (посміхаються). Також дуже стильна вийшла айдентика для заходу від юридичної компанії “RIYAKO&PARTNERS”. Всі наші роботи ми опубліковуємо на Behance за цим посиланням – https://bit.ly/2Jupnc4 . Слідкуйте.

Як брендинг впливає на успіх? Чи можливо сьогодні заробляти не приділяючи йому уваги? Говоримо про юридичний бізнес.

Заробляти, звісно, можна. Питання в тому, скільки і як? Це як їздити на BMW або на Ладі. І той і той автомобіль пересувається по дорозі. Але у всьому іншому – це зовсім різне. Інші емоції, ставлення, гроші, асоціації, впізнаваність тощо. Те ж саме і в юридичному бізнесу. Є фірми рівня BMW, а є так звані «Лади». І ті і ті зароблять. Просто гроші інші.

Більше того, всі клієнти обирають юридичні фірми за зовнішніми чинниками. І якщо юрист буде казати, що він «дорогий» і стояти перед клієнтом в дешевому костюмі – йому просто не повірять. Те ж стосується і брендингу. Фірму, яка просуває свої послуги якісно, одразу помітно. І ставлення зовсім інше.

Скільки людей у вас в креативній команді.

Сім.

Які маєте плани на найближчі роки?

Наша велика мрія та задача – вплинути на те, як виглядає юридичний ринок. Дуже набридло бачити юридичні фірми під назвою «Юридична фірма», читати нецікаві та однотипні новини та бути всередині сірого та однотипного ринку. До кінця року ми хочемо вивести на ринок мінімум 2 якісних юридичний бренду, над якими ми зараз працюємо. Поки що зарано казати про результати, але ми обов’язково їх покажемо.

Чи берете ви зараз замовлення?

Не всі. Залежить від того, цікаво нам чи ні. Але ми уважно розглядаємо кожну фірму і в будь-якому випадку намагаємось кожному допомогти. Як мінімум, ми радимо інші команди, які можуть зробити якісний брендинг. За цікаві проекти беремось самі. Відправити заявку можна завжди. Достатньо заповнити цю форму.