В Україні можуть з’явитись платні автошляхи


У Верховній Раді України зареєстрували законопроект, яким пропонується побудувати в Україні платні автошляхи.

Проектом Закону передбачається:

  • на умовах концесії можуть передаватись для будівництва та експлуатації дороги загального користування державного значення;
  • після прийняття рішення щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг, які можуть бути надані у концесію забороняється органам виконавчої влади вчиняти будь які дії щодо надання земельних ділянок, передбачених для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування чи/та у власність громадян чи юридичних осіб;
  • рішення щодо проведення концесійного конкурсу приймає Кабінет Міністрів України, в якому, зокрема, зазначаються технічні параметри автомобільної дороги, базові фінансові показники надання автомобільної дороги в концесію, граничний строк, на який надається концесія, граничний розмір компенсацій концесіонеру, маршрут альтернативного безоплатного  проїзду;
  • Кабінет Міністрів України визначає максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами побудованими на умовах концесії, який сплачується з урахуванням рівня інфляції;
  • умови при яких здійснюються концесієдавцем компенсації концесіонеру;
  • концесійні платежі зараховуються до Державного бюджету України і використовуються відповідно до порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду;
  • автомобільні дороги (їх ділянки) відносять  до  розряду  платних  лише  за умови їх суттєвого удосконалення та забезпечення альтернативного проїзду транспортних засобів безоплатними автомобільними дорогами, довжина автомобільних доріг (їх ділянок), що забезпечує альтернативний безоплатний проїзд транспортних засобів не має перевищувати більш ніж в два рази довжину платної автомобільної дороги;
  • у разі якщо відчужується частина  земельної  ділянки для будівництва, капітального ремонту, реконструкції та обслуговування  доріг, мостів, естакад та об’єктів,  необхідних  для їх експлуатації, можливість раціонального використання решти її площі за цільовим призначенням визначається власником і за вимогою власника відчуженню підлягає вся земельна ділянка;
  • рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про викуп земельної  ділянки інших об’єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, для будівництва, капітального ремонту, реконструкції та обслуговування доріг, мостів, естакад та об’єктів, необхідних для їх експлуатації має необмежений строк дії.

Автори законопроекту прогнозують, що його прийняття сприятиме створенню умов для залучення інвестицій в галузь і країну в цілому для будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення, а також дозволить забезпечити належне утримання і своєчасний ремонт таких доріг та покращити їх технічний стан.