У суді роз’яснили порядок засвідчення копії судового рішення


Чинне законодавство України розрізняє поняття «судове рішення» та «копія судового рішення» і наділяє їх конкретним змістом. Під час видачі учасникам судового процесу копії судового рішення її оформлення здійснюється відповідно до вимог процесуального законодавства.

У Вінницькому апеляційному адміністративному суді роз’яснили порядок використання печатки «Канцелярія» та гербової печатки для засвідчення копії судового рішення.

Так, згідно з абзацом 9 Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 року № 740, копією судового рішення на паперовому носії є документ, виготовлений в апараті суду з використанням або без використання комп’ютерної техніки, інформація у якому викладена у формі текстових даних та зафіксована на папері.

Інструкція з діловодства в адміністративних судах України регламентує порядок роботи з документами, в тому числі і  оформлення копій судових рішень для надсилання сторонам у справі.

Копії ухвали повинні бути засвідчені написом «З оригіналом згідно» із зазначенням найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища. Підпис працівника апарату суду, яким засвідчується копія документа, скріплюється печаткою «Канцелярія», таким чином, щоб відбиток печатки охоплював останні кілька літер найменування посади особи, яка підписала документ.

Право на застосування гербових печаток закріплюється у положенні установи і зумовлюється її правовим статусом.  Гербова печатка суду використовується у таких випадках: для засвідчення договорів, посвідчень, грошових та банківських документів, доручень, трудових книжок, довідок про місце роботи і розмір заробітної плати, бухгалтерської, статистичної звітності, фінансових планів, номенклатури справ, виконавчих документів суду, ухвал про повернення судового збору, судових рішень, що підлягають негайному виконанню, тощо.

Відбиток печатки ставиться таким чином, щоб він охоплював останні кілька літер найменування посади особи, яка підписала документ, але не підпис посадової особи, або на окремо виділеному для цього місці з відміткою «МП».