O tempora, o mores! або 10 правил сучасного етикету

Часи змінюються і певні правила, такі актуальні ще якихось 10 років тому, відходять на другий план, а той же час даючи дорогу новим, які так чи інакше пов’язані з сучасними реаліями: технологічним прогресом, зміною моральних принципів, лібералізацією та популяризацією мультизадачності та саморозвитку.

Ми перейшли від особистого спілкування на використання месенджерів, стали більш розкутими та впевненими в собі, іноді порушуючи цим особисті кордони інших, ми не боїмось заявляти про себе, свої вчинки, події життя тощо. Проте не варто думати, що правила гарної поведінки віджили своє, вони просто вимагають трансформації. Ось 10 правил сучасного етикету, які варто взяти на замітку.

1. Не використовуйте телефон під час прийому їжі

Не важливо, ви наодинці чи в компанії. По-перше, це відбиває апетит, по-друге, було доведено, що використання гаджетів, перегляд фільмів тощо під час прийому їжі призводить до переїдання, оскільки ви не помічаєте кількості їжі, яку споживаєте. Ну і очевидно, що знаходячись в компанії інших людей, виявляєте свою неповагу та відсутність інтересу до них.

2. Ставтесь до людей так, як вони того хочуть

Хтось може сказати, що це лицемірство. Ми ж переконані, що це правило хорошого тону. Сьогодні людям властиво позиціонувати себе певним чином, обирати сферу діяльності базовою характеристикою, від чого залежить їх поведінка, ставлення до себе і те ставлення, якого вони вимагають від інших. Фешн-блогер, програміст, юрист, бізнес-коуч — більше, ніж професія, це модель поведінки, яку варто приймати з поваги до цих людей.

3. Не спізнюйтесь

В час, коли мультизадачність та трудоголізм виправдовуються швидким темпом життя, розвитком та можливостями цього світу, ми забуваємо, що так живемо не тільки ми, а практично кожен. Це приводить до того, що ставлячи свої інтереси на перше місце, нам властиво спізнюватись на зустрічі з клієнтами, ділові переговори чи навіть вечірки. Таким чином ви висловлюєте неповагу до інших, адже не цінуєте їх час, який (як виявляється!) також має цінність. Якщо все ж не маєте змоги потрапити в потрібне місце вчасно, не погребуйте хоча б передзвонити та попередити про це.

4. Будьте ввічливими з незнайомцями

Відсутність власного транспортного засобу давно перестала бути причиною відмовитись від поїздок куди-небудь. Ми використовуємо таксі, чи новіші пропозиції, як от Uber чи BlaBlaCar, проте іноді забуваємо, що сідаючи в машину до незнайомої людини і, незалежно від того, чи платимо гроші за його послугу, він все ж людина і заслуговує на повагу. Не говоріть по телефону голосно, не починайте розпаковувати свій ланч і їсти його прямо в салоні, не прикурюйте сигарету до тих пір, поки не дізнаєтеся, що думає про це водій. Не критикуйте музику і його стиль роботи, краще ввічливо попросіть змінити те, від чого вам некомфортно: збавити гучність, закрити вікна, перестати ставити вам запитання.

5. Не використовуйте телефон під час тренувань

Використання телефону під час тренувань може бути виправданим, якщо ви використовуєте додатки або таймер. Але приймати дзвінки або відправляти повідомлення під час таких занять, як йога, наприклад, вкрай неетично: постійно відволікаючись, ви порушуєте гармонію і не зможете зосередитися. Використовувати телефон особливо грубо, якщо ви займаєтеся не одні. Утримайтесь і від фотографій в спортзалі, на які можуть потрапити інші люди, які навряд чи хочуть бачити себе в чиємусь профілі в Instagram.

6. Подумай двічі, перш ніж викладати в соціальні мережі фото з корпоративу

Якщо ви відмінно провели вечір п’ятниці, то бажання поділитися фотографіями в мережі цілком зрозуміло. Але спробуйте встояти перед такою спокусою, пам’ятаючи, хто може побачити подробиці вашого свята. Якщо це фото з пікніка, барбекю чи гірськолижного курорту, то це нормально, але от якщо ви явно перебрали з текілою і вирішили показати всі свої здібності на танцполі / барній стійці / будь-якому іншому предметі або людині, то краще залишити такі фотографії для сімейного архіву, адже прямо в цю секунду вашу сторінку може переглядати начальник чи клієнт або хтось, кому ваш драйв може не сподобається. Утримайтесь і якщо на фото не ви, а хтось із колег чи начальства, це теж не виллється для вас ні в що хороше.

7. Не перебивайте співрозмовника

Звісно, це правило не нове. Проте, як ми вже зазначали, в час технологічного прогресу та заміни живого спілкування, використанням повідомлень,  воно має відношення і до них. Дайте людині висловитись і неважливо, це реальна розмова чи 10 повідомлення в Facebook.

8. Слідкуйте за образливими жартами

Знову ж таки мова йде, як про етикет в мережі, так і поза нею. Жарти, звісно, люблять всі, але якщо ви відчуваєте, що переходите межу, то, якою б великою не була спокуса, притримайте своє красномовство для тих, кого воно точно не образить. Будьте уважні з тим, що говорите в інтернеті, так як він має великий рот і занадто хорошу пам’ять в сукупності з невмінням прощати помилки. Перш ніж публікувати такий гумор, краще переконайтеся, що той, хто його прочитає, точно посміється.

9. Думайте, кому і що пишете

Інтернет-етикет має цілу низку правил, тому йому й варто приділити особливу увагу, одне з базових правил: відправляючи повідомлення, пам’ятайте про те, хто його прочитає. Скорочення і абревіатури популярні серед молодого покоління, але не для старших і вже точно не для ділових повідомлень. Старше покоління звикло вирішувати всі питання тет-а-тет, тому сленг або спрощення можуть бути їм в новинку. У кращому випадку вас перепитають, в гіршому — неправильно зрозуміють, що зіпсує комунікацію вже на перших етапах. Текст повинен залишатися простим і повсякденним, але з урахуванням характеристик одержувача.

10. Обмежуйте телефонні розмови в транспорті

Ви, мабуть, й самі дратувались, коли в громадському транспорті, змушені були слухати історії чужого життя. А якщо ще й потрапите в затор, потік непотрібної інформації просто викликає головний біль — не найкращий початок чи завершення дня. Телефонна розмова в маршрутці або трамваї — це завжди цілий вир емоцій: невміння регулювати гучність власного голосу, бажання обговорити все і навіть те, що взагалі можна було б зберегти до особистої зустрічі, а також той факт, що ніколи не вгадаєш, скільки буде тривати задоволення від прослуховування чужих розмов. Та й завжди залишається вірогідність, що цю розмову почують ті, хто фігурує в ній. Тому просто попросіть передзвонити, пославшись на незручний момент для розмови і надайте перевагу особистій розмові.

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *