Нетворкінг для юристів: план дій для новачків та професіоналів

Ви можете скільки завгодно вважати себе сильним та незалежним юристом, але щоб ефективно просувати свій бізнес, рости як особистість та професіонал — без нових знайомств, партнерів та навіть конкурентів вам не обійтись.

Якщо звернутись до визначення поняття «нетворкінг» (англ. networking), то — це соціальна і професійна діяльність, спрямована на те, щоб за допомогою кола друзів і знайомих максимально швидко і ефективно вирішувати складні життєві завдання і бізнес-питання. Якщо коротко, то це створення мережі корисних знайомств. В суті нетворкінгу лежить вибудовування довірчих і довгострокових відносин з людьми та взаємодопомога.

Нетворкінг є особливо важливим для юристів-початківців. На формальних заходах чи професійних тренінгах, зустрічах, форумах можна познайомитись із впливовими юристами, своїми колегами чи навіть майбутнім роботодавцем. Особиста зустріч під час таких подій буде більш вагомою, ніж ваше резюме.

Нетворкінг відіграє важливу роль і для юристів з багаторічним стажем роботи. Незважаючи на те, що тривалий досвід вже, безперечно, створив для них певне коло корисних знайомств, на юридичному полі з’являються нові гравці і важливо тримати руку на пульсі цієї «гри». Для партнерів юридичних фірм такі заходи можуть стати ще й нагодою знайти до себе в команду цінних спеціалістів. Це ще й можливість залучити нових клієнтів, адже будучи організатором чи спікером на такого роду подіях, ви маєте можливість продемонструвати свою обізнаність та досвідченість у питаннях тієї галузі, в якій ви практикуєте. Це й можливість залучити інвесторів для розвитку вашого бізнесу.

Але навіть якщо переваги нетворкінгу доволі очевидні для усіх, чимало юристів все ж бояться цього. Скоріше за все, цей страх викликаний незнанням та відсутністю досвіду у відносинах такого типу.

Тому ось 5 речей, які потрібно знати та використовувати для успішного нетворкінгу:

  1. Будьте підготовленими

Перш ніж організувати, стати учасником чи спікером на певному заході, важливо зрозуміти його суть, встановити для себе, чому це для вас потрібно і важливо. Встановіть свій намір — чого ви хочете досягти? Ви сподіваєтеся зрозуміти більше про бізнес або промисловість чи вам потрібно дізнатися якусь конкретну інформацію; ви хочете залучити клієнтів чи зробити професійний бренд вашої компанії більш впізнаваним; це просто привід вдосконалити свої навички презентації чи шанс знайти майбутнього роботодавця?

Він цього ви будете відштовхуватись не тільки при виборі типу події, яку маєте намір організувати чи у якій візьмете участь, а й хід вашого виступу, коло осіб, з якими вам потрібно налагодити контакти тощо.

  1. Почніть розмову

Незважаючи на те, що юридична професію пов’язана з роботою з людьми та, буває, вимагає імпровізації, чимало юристів покривається холодним потом, якщо їм потрібно йти на якийсь захід і спілкуватись з незнайомцями на теми, які наперед не підготовані.

Що ж робити, щоб побороти цей страх? Виходити із зони комфорту і використовувати свій шарм. Легше вступати в розмову, коли ви вже маєте якогось знайомого чи колегу, який іде з вами на цей івент. Так ви знаєте, що вашу думку підхоплять, спростують чи доповнять так легше зав’язати дискусію та залучити до неї більше співрозмовників.

  1. Прийміть факт, що хтось не захоче з вами говорити

Було б нечесно сказати, що усі одразу будуть радо з вами заводити розмову, ділитись секретами та обмінюватись контактами. Разом з тим, звісно, буде багато й таких, що самі підходитимуть до вас у пошуках цікавого співрозмовника.

Визнаймо, набагато легше було заводити друзів в дитинстві, можна було поділитись іграшками, почати розмову з банальної чи навіть безглуздої фрази і все якось складалось само собою. В більш дорослому віці ми обираємо друзів чи заводимо знайомства більше усвідомлено. Тому той факт, що хтось не розділяє ваші думки чи радше поспілкується з досвідченим адвокатом, ніж зі студентом-юристом, потрібно мати на увазі.

  1. Використовуйте неформальні заходи, щоб практикувати

Варто пам’ятати, що неторкінг — це не просто спілкування про все на світі. Нетворкінг має певну мету (дивіться пункт 1). Хтось може з легкістю її досягти одразу, завдячуючи своїм навичкам комунікації, природній харизмі чи іншим особистим якостям. А для когось — це складне завдання, для успішного виконання якого потрібна практика.

Неформальні заходи, які відвідує потрібна вам аудиторія, проте на яких панує більше легка та невимушена атмосфера — це саме те, з чого варто почати. Це хороший шанс навчитись «читати» людей. Ви можете підглянути, як починають розмову та налагоджують контакти інші юристи, розібратись, хто чим цікавиться, що зараз в тренді тощо.

Наша порада полягає в тому, щоб максимально використати такі заходи, оскільки це чудові місця для вдосконалення навичок роботи в «мережі» людей та завоювання впевненості в невимушеній обстановці.

  1. Нетворкінг втомлює

Якщо ви втомлені — то ви все зробили правильно. Це також робота, просто іншого характеру, ніж та, яку ви звикли виконувати щодня. Це робота над іміджем компанії та розвитком особситого бренду, встановленням партнерських чи товариських стосунків. Це постійне напруження; це гул людських голосів; це постійне пересування по залу у пошуках нових цікавих знайомств; це зосередженість на розмові та бажання правильно подати свою думку.

Проте це й багато цікавих історій, неоціненний досвід, практика навичок комунікації, це тренд і необхідність, це поєднання корисного з приємним.

Нетворкінг — це один із інструментів, який допоможе вам завжди залишатись затребуваним спеціалістом в епоху зростаючої конкуренції.

Мельничук Іванна

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *