Не одягайте коричневий костюм та не відвертайтесь від судді: правила етикету британських юристів


Британська юристка, що веде свій блог, склала керівництво з етикету для адвокатів. Її колеги у відповідь додали чимало правил, які вони засвоїли ще у часи студентства.

Не носіть коричневі туфлі, не потискайте руки і ніколи не відвертайтеся від судді — ви можете знати все, що потрібно, про закон, але щоб бути успішним адвокатом потрібно значно більше, і це пов’язане з безліччю менш очевидних правил етикету, йдеться на сайті британського юридичного видання Legal Cheek.

Після жвавої дискусії в Твіттері про те, що потрібно і що не можна робити в адвокатурі, адвокат у сімейних справах Люсі Рід ретельно виклала «негласні правила» в своєму блозі Pink Tape.

Рід зазначила, що, хоча більшість цих манер застаріли, деякі з них заслуговують на увагу новачків.

Багато з невисловлених правил зосереджені на одязі і манері. Зокрема, Рід вважає, що коричневі туфлі — табу, як і коричневі костюми. Сорочки повинні бути білими, а не кольоровими.

Також, вона написала, що незважаючи на обставини «ніколи не варто знімати піджак в суді, тільки якщо суддя дозволить вам це зробити». А ще «поки ви встаєте, коли заходить суддя і коли суддя встає, у вас все буде добре».

Також не прийнято повертатися спиною до судді при виході з суду. Очікується, що адвокати «вийдуть з поклоном, задкуючи».

Пост юристки викликав хвилю коментарів. Зокрема, колега-адвокат Ріс Тейлор написав:

Під час мого студентства (1996) мене вчили:

  1. Не їжте, коли йдете в суд.
  2. Не знімайте піджак перед соліситорами, навіть в пабі.
  3. Ніколи не пийте пиво з пляшки.
  4. Адвокат не бере свої речі в суд.

Наскільки ми просунулися?

Поради Тейлор викликали дебати та ще цілий ряд коментарів. Адвокати погодилися, що правила в цілому застаріли. Малоймовірно, що суддя буде ображатися на відтінок вашого костюму. Проте, судячи з коментарів, раніше такі випадки справді траплялись:

Був час, коли ви могли постати перед судом у справі на мільйон, на яку потрібні були роки, і суддя міг вирішити, що ваш костюм не достатньо темний, і сказати, що вас не почув. #IDontMissThoseDays, — написав Шон Джонс.

Хоча в ті дні всім доводилось страждати, приз за найбільш безглузде правило етикету дістається юристці у кримінальних справах, яка не повинен була дивитися в очі голові свого адвокатського об’єднання:

Коли я була студенткою, в 1992 році, мені сказали, щоб я не дивилася на мого керівника і поверталася обличчям до стіни, якщо бачила, як він наближається. #timeshavechanged

Що стосується соліситорів, Джон Армстронг зазначив, що є тільки одне справді важливе правило: ніколи не взувайте коричневі туфлі.

Ви, баристери, живете в світі формальностей Діккенса в порівнянні з нами, соліситорами. Все, що я пам’ятаю з того, що мене вчили: ніколи не носити коричневі туфлі. А ви все ще відмовляєтесь потиснути один одному руки? — написав Джон Армстронг у своєму Твіттері.

А ось ще декілька правил етикету, вже більш серйозних та актуальних:

  1. Завжди майте при собі візитні картки

Хтось може не погодитися з цим, але у більшості людей все ще є візитки. Це залишається ефективним способом збору інформації, навіть якщо ви згодом вводите її в іншу систему і позбуваєтесь карти протягом декількох годин (якщо не хвилин) з моменту її отримання. В той же час не варто засмічувати кімнату своїми візитівками. Давайте одну карту і тільки тим людям, які про це просять. Тримайте свої карти в спецільному тримачі чи відділі гамянця. Якщо ви витягнете зморщену картку із задньої кишені штанів і передасте комусь — ви навряд чи справите цим хороше враження.

  1. Вимкніть ваш мобільний телефон

Переконайтеся, що на вашому смартфоні вимкнено звук. Ніхто не відчуває себе особливим, коли розмову, яку вони ведуть з вами, перериватиме ваш рінгтон. Якщо ви забули вимкнути телефон, не відповідайте на дзвінок і попросіть вибачення за перерву в розмові.

  1. Візьміть рахунок

Якщо ви запросили когось на обід або каву, ви повинні заплатити. Якщо вони наполягають на оплаті своєї частки, не вступайте в боротьбу. Нехай вони платять.

  1. Рукостискання

Коли ви перебуваєте на офіційному заході, на якому присутня їжа та напої, у вас завжди повинна бути вільна права рука для рукостискання. Ви можете мати їжу АБО напій в своїх руках, але не обидві речі одночасно. Якщо хтось простягає руку, ви ж не хочете маніпулювати їжею або напоєм, поки хтось чекає на рукостискання.

  1. Рухайтесь далі

Ось ви встановили новий контакт, тепер настав час рухатися далі. Як тільки розмова зайшла в глухий кут, скажіть людині, як приємно було зустрітися з нею (або побачити її знову, якщо ви знайомі), і йдіть далі, сказавши, що є ще хтось, кого ви хочете зловити, перш ніж вони підуть (або знайдіть іншу ввічливу причину для вибачення).

  1. Бейджі з іменами

На офіційних заходах у нас часто є бейджі. Помістіть свій на лівий лацкан. Таким чином, коли люди потискають вам руку, вони одночасно можуть прочитати ваше ім’я, написане на бейджі.

  1. Імена

Якщо ви не зрозумієте чиєсь ім’я з першого разу, ввічливо попросіть їх представитись знову, а не соромте себе, називаючи когось неправильним іменем чи уникаючи його взагалі.

  1. Дрес-код

Є багато порад з цього приводу, але завжди краще одягтися більш елегантно, ніж обрати стиль кежуал. Головне  пам’ятати, що ваша зовнішність чимало говорить про вас, і переконайтеся, що ви контролюєте це повідомлення.

До слова, ми теж присвятили цій темі кілька статей, як ось:

  1. Тримайте язик за зубами

З алкоголем або без нього, деякі люди просто обмінюються занадто великою кількістю інформації. Вам не потрібно ділитися особистою інформацією з будь-ким, крім близьких друзів та членів сім’ї. На громадських заходах дотримуйтеся нейтральної розмови, яка змушує всіх відчувати себе комфортно. Завжди приходьте на такі заходи, озброївшись знанням кількох поточних новин, про які варто поговорити, якщо розмова зайде в глухий кут.

  1. Говоріть «будь ласка і дякую»

Не забувайте про хороші манери, яких вас навчили ще в дитинстві. Загальна ввічливість ніколи не виходить з моди.

Фото: Pexels, Max Pixel