На чужих помилках: 10 порад молодим юристам від досвідчених колег


Іноді навіть банальні істини не завадить повторити, адже не для всіх вони однаково очевидні. Звісно, нічого так добре не навчить, як особистий досвід, але краще бути попередженим про можливі підводні камені, щоб вдало маневрувати між ними.

Ось 10 порад, якими діляться досвідчені юристи зі своїми колегами: це важливі моменти в роботі з документами, клієнтами та іншими юристами, яких варто дотримуватися юристу у своїй діяльності, аби не попадати у неприємні чи складні ситуації.

1. Ніколи не підписуєте того, чого від «А» до «Я» не розумієте. Деякі люди намагаються взяти юриста наполегливістю, а не правильністю, тиснути посадою або нестачею часу. Вони будуть намагатися отримати підпис юриста знову і знову. Саме ви будете нести відповідальність за прийняті рішення. Це правило втім можна застосувати не тільки до професії юриста, але й в повсякденному житті будь-кого з нас. Обставини в яких було прийняте рішення не матимуть значення, якщо буде виявлена помилка.

2. Ніколи поверхнево не читайте жоден документ. Навіть якщо ви досконало володієте навичками швидкочитання: ви можете швидко пробігти очима по документу, здається, що суть піймали, але в той же час, ризикуєте випустити з уваги важливу деталь.

3. Куди б ви не подавали підготований вами документ, завжди після остаточного написання перечитуйте його двічі: надрукований варіант і у паперовому вигляді. І краще на свіжу голову: якщо не можете відкласти перевірку на наступний день, то зробіть перерву, хоча б коротку, між тим, коли ви закінчили документі і коли його перевіряєте. Або дайте прочитати колезі. Це допоможе уникнути не лише друкарських помилок, але й неточностей чи двозначностей.

4. Необхідно обов’язково дочитувати всю норму, а також нормативно-правовий акт до самого кінця. Як правило спеціальні норми розташовані після загальних. Прочитавши одну норму, здавалося, що є правильна відповідь. Але необхідно було дочитати до кінця.

5. Для кожного документу, який потрапив вам в руки, одразу визначайте його долю: на виконання, делегувати чи відкласти. Візьміть за правило: справи, що займають менше 10 хвилин краще виконувати одразу. Коли вони накопичаться, знадобиться дуже багато часу аби їх вирішити.

6. У юридичній діяльності нічого не беріть на віру. Іноді бувають юристи, які свою позицію доводять не стільки логічно побудованими аргументами, скільки своїм напором, застосовуючи підміну понять, «звалюючи» на вас безліч норм, коли помітити промахи в побудові обґрунтувань позиції опонента просто неможливо. Ставте все під сумнів.

7. Дуже ретельно готуйтеся до судів. Завжди варто подумати про те, які питання можуть вам задати, і підготувати на них відповіді. В такому випадку інша сторона, суддя чи інші учасники процесу своїми запитаннями не зможуть поставити у складне становище, вивести з рівноваги, заплутати.

8. Під час застосування нормативно-правового акту, потрібно з’ясувати, яку сферу суспільних відносин він регулює, на яких суб’єктів поширюється. Іноді ця межа, що визначає застосовується акт чи ні, дуже тонка.

9. Кожен день необхідно починати з аналізу всіх завдань, що стоять перед вами. Буває, вам потрібно багато часу для виконання якоїсь справи, але ви не поспішаєте, відкладаєте й відкладаєте, а потім коли згадуєте про це завдання, у вас обмаль часу на якісну підготовку. Тому базові правила тайм-менеджменту вам будуть як ніколи необхідними.

10. Як тільки юрист перестане розвиватися – він перестане бути юристом. Тому завжди читайте правові новини, судову практику, роз’яснення, спілкуйтеся на юридичних форумах, читайте юридичні блоги.

За матеріалами: Юрист-блог