Машина часу з «Назад в майбутнє» виявилась у центрі судової тяганини щодо авторських прав


У США почалася судова тяганина за авторські права на автомобіль DeLorean DMC-12, більше відомий в світі як прототип машини часу з кінотрилогії «Назад в майбутнє», повідомляє New Jersey Law Journal.

Творець легендарного автомобіля Джон Делоріан звільнився з посади віце-президента General Motors в 1973 році і заснував власну компанію з виробництва автомобілів. Через різні труднощі йому вдалося вивести на ринок єдину модель – DeLorean DMC-12. До 1982 року компанія збанкрутувала, встигнувши виробити 9000 спорткарів. Авто відразу стало культовим через революційний дизайн, але справжню світову популярність здобуло після виходу на екрани в 1985 році першої частини трилогії «Назад в майбутнє».

У 1989 році автоконструктор підписав ліцензійну угоду з кінокомпанією Universal, за яким отримував 5% відрахувань від продукції, пов’язаної з машиною часу з фільму. У 2005 році Делоріан помер, і право розпоряджатися спадщиною перейшло до його вдови Саллі. Вона не змогла виявити оригінал угоди і до того ж дізналася, що кінокомпанія перестала виплачувати роялті з невідомих причин.

У лютому 2018 року адвокат, що представляє інтереси вдови, зв’язався з Universal і з’ясував, що частина багаторічного боргу по роялті (за деякими даними, мова йде про мільйони доларів) студія перерахувала на адресу компанії DMC Texas. Ця приватна фірма, заснована в 1995 році ліверпульським механіком, спеціалізується на ремонті і виробництві реплік легендарного спорткара. У минулий понеділок вдова звернулася до федерального суду Нью-Джерсі (в цьому штаті автоконструктор провів свої останні роки) з позовом до DMC — визнати за спадкоємцями виняткові права на ліцензійну угоду і повернути незаконно отримані роялті.

Вдова вже судилася з DMC в 2014 році, в результаті сторони прийшли до угоди, за якою автокомпанії були передані права на назву марки і логотип. Як стверджують юристи Делоріана, ці домовленості не поширювалися на взаємини зі студією Universal.

Джерело: Legal Report