Дубілет розповів про 50 проєктів уряду, які розпочала його команда


Дубілет опублікував короткий опис топ-50 проєктів, які вела його команда у Кабміні. Деякі з них завершені, інші ж — у процесі.

“Загалом десь 50% свого часу я, як міністр Кабміну, витрачав на організаційну “текучку” — проведення засідань уряду, урядових комітетів, нарад, моніторинг завдань та багато іншого. Інші 50% часу — це були Проекти. Власне, заради них свого часу я і пішов у Кабмін”, – пише Дубілет.

Ось перелік проєктів. За словами колишнього міністра, він хаотичний та не свідчить про більшу чи нижчу важливість:

  • Впровадження тотального електронного документообігу

“До кінця року ми планували впровадити “тотальний” документообіг, позбувшись при цьому геть усіх папірців (за винятком таємних).

  • Зарплати міністрів та заступників

“Минулого місяця ми впровадили нову систему оплати на політичних посадах. Ми прибрали зоопарк премій та надбавок, залишили лише один тип премії, прив’язаний до KPI. Обмежили згори оклад та премії, прив’язавши їх через коефіцієнт до середньої зарплати в Україні. Таким чином, зарплата міністрів зростатиме (чи падатиме) разом з доходами населення”.

  • Оптимізація чисельності співробітників РДА

“Дуже болісний проєкт, внаслідок якого ми скоротили ~18500 посад у районних державних адміністраціях.”.

  • Оптимізація чисельності співробітників Держстату

“Такий саме болісний проєкт. З огляду на те, що майже усі звіти Держстату подаються в електронній формі, регіональні офіси виявились надлишковими”.

  • Скорочення кількості звітів Держстату

“Ми провели аудит того, які звіти подає бізнес до Держстату, та дійшли висновку, що майже 40% можна прибрати зарахунок використання інших даних, які і так є у держави. Сподіваюсь, що протягом 2-3 місяців всі надлишкові звіти будуть скасовані. Деякі вже скасували”.

  • Оцінка чисельності населення України

“Оцінка, яку ми зробили трьома різними методами. Дуже складний для мене проєкт”.

  • Новий регламент Кабміну

“Минулого тижня ми прийняли новий регламент Кабміну — процедуру, за якою Кабмін приймає нормативно-правові акти. Має набрати чинності з липня. Дуже важлива реформа, яка має призвести до того, що рішення Кабміну будуть більш якісними та інклюзивними (з більшим залученням заінтересованих сторін)”.

  • Впровадження електронного погодження нормативно-правових актів

“Ми майже завершили провадження всього бізнес-процесу в електронній формі (ви навіть не уявляєте, наскільки він складний), мали його запустити протягом березня. В ідеалі я хотів би завдяки цьому публікувати інформацію про статус кожного з актів онлайн на сайті Кабміну — дуже важлива інформація для громадянського суспільства”.

  • Дашборд та моніторинг KPI міністерств

“Складний проєкт, який мали впровадити до кінця цього року — навчитися міряти ефективність міністерств за конкретними індикаторами та виводити їх на публічний дашборд”.

  • KPI та рейтингування ОДА

“Збалансовані рейтинги — чудовий управлінський інструмент для керування регіональними підрозділами. Перший рейтинг маємо опублікувати у березні”.

  • Реорганізація у міністерствах

“В рамках реформи держслужби ми розпочали реорганізацію міністерств шляхом створення підрозділів, які формують політики. Мета — відокремлення формування політики від її реалізації, створення спеціальних підрозділів (т. зв. директоратів) навколо цілей уряду, а також пласка структура”.

  • Електронна система контролю виконання завдань

“Цей проєкт я запланував на друге півріччя — створення єдиної системи моніторингу завдань по всій виконавчій владі. Зараз для моніторингу використовується зоопарк систем (хоча найбільш популярні все одно таблички ексель). Треба звести їх у єдину систему та автоматизувати контроль та ескалації”.

  • Централізація кадрових служб

“Зараз у кожному органі влади існує окрема кадрова служба. Наша мета на цей рік полягала у тому, щоб оцифрувати всі кадрові бізнес-процеси (зараз тут усюди папірці), а потім завдяки цьому звести все у єдину організацію”.

  • Централізація бухгалтерії

“Необхідно замінити зоопарк бухгалтерських систем на єдину, а також спробувати централізувати”.

  • Централізація вхідної та вихідної кореспонденції

“Органи влади одержують та відправляють сотні тисяч листів. Оцифровка та централізація цього процесу призвела б не тільки до економії, але й до більш якісного сервісу для громадян та зменшення навантаження на державних службовців, які до 20% свого робочого часу витрачають на листування”.

  • Єдиний кол-центр

“Лише у Кабміні працює понад 50 кол-центрів, які ми мали цього року об’єднати та вивести їхній рівень на принципово новий рівень”.

  • Впровадження спілкування з держорганами через месенжери

“Ми запустили чат для додатка “Дія” та ще кількох міністерств, а до кінця року мали запустити його для всіх. Мета — зробити спілкування з службою підтримки таким саме зручним, як у монобанку”.

  • Боротьба з тіньовим алкоголем

“На базі секретаріату КМУ проводилась координація різних відомств по боротьбі з тіньовими ринками, зокрема з тіньовим ринком алкоголю”.

  • Електронна акцизна марка

“Разом з колегами з інших міністерств ми працювали над впровадженням електронної системи, яка дозволить відстежувати реалізацію алкоголю”.

  • Боротьба з підробленими ліками. Схема з Гонконгом

“Запуск електронної системи з метою очищення ринку від підробок”.

  • Інтеграція реєстрів землі, речових прав та податкової

“Ми почали проєкт з інтеграції трьох складних систем — реєстру землі, реєстру речових прав та даних податкової. Мета — автоматизувати та, відповідно, значно збільшити ефективність процесу збору податків на землю”.

  • Ортофотозйомка — створення нової карти України

“За дорученням прем’єра ми разом з колегами з Геокадастру, Держспецзв’язком та іншими органами працювали над проєктом по фотозйомці території України у високій якості (30 см)”.

  • Скорочення бюрократії для громадян у Пенсійному фонді

“Разом з колегами з ПФУ ми запустили дослідження та виявили, що майже всіх довідок (під мільйон на місяць), які громадяни замовляють у Пенсійному фонді, можна позбутись — шляхом електронної взаємодії (яка часто вже була, але чомусь нею не користувались) та зміни до деяких нормативних актів”.

  • Електронні лікарняні

“Ми знайшли спосіб, як запустити цей “вічний” проєкт досить швидко — на базі того ж Пенсійного фонду. Мета — більше зручності для громадян, бізнесу та лікарів, а також менше підроблених лікарняних, які зараз можна купити в Інтернеті за 200 грн”.

  • Оптимізація нерухомості міністерств

“Одним з показових проєктів мав стати великий переїзд та приватизація цілого кварталу занедбаних будівель у центрі Києва”.

  • Спрощення кадрової бухгалтерії

“У березні мало відбутись кардинальне спрощення особистої картки держслужбовця, скасування древніх журналів обліку робочого часу та деякі інші спрощення”.

  • Спрощення процедур для іноземців — більше туризму та інвестицій

“Ми мали прибрати дурну процедуру, на яку завжди скаржились іноземці з країн зі спрощеним візовим режимом. Також ми маємо бюрократично спростити отримання посвідки на тимчасове перебування”.

  • Спрощення процедур для українців на окупованих територіях

“Разом з Офісом Президента на базі урядового кол-центру ми мали запустити спрощення деяких адмінпроцедур для українців, що лишились на окупованих територіях”.

  • Електронні нотаріальні довіреності

“Разом з Мін’юстом підготували концепт та правку у закон, яка дозволить швидко та безкоштовно запустити електронні довіреності нотаріусів”.

  • Запуск лінії 112

“Надзвичайно складний, але дуже важливий проєкт зі створення єдиної лінії 112, яка має об’єднувати 101, 102, 103 та 104 в рамках єдиної платформи та єдиного бізнес-процесу”.

  • Запуск гарячої лінії з протидії домашньому насиллю

“Важливий соціальний проєкт, що було запущено за сприянням Олени Зеленської”.

  • Скорочення звітності для ОДА

“Чи не більшу частину свого часу співробітники Обладміністрацій та КМДА витрачають на різноманітну звітність (біля 4000 типів звітів!). Ми провели аудит та виявили, що 80% цих звітів не потрібні. Цього місяця маємо скасувати”.

  • Збільшення доступності посольств та візових центрів

“Також був на виході проєкт — створення єдиного бек-офісу, який мав розвантажити наших співробітників візових центрів та консулів закордоном”.

  • Новий закон про Кабмін

“Цього року ми працювали над новим законом про КМУ, який мав би зробити нашу роботу більш ефективною”.

  • Централізація закупівель та поліграф

“Разом з МЕРТ ми запустили пілот з централізації закупівель (почали з палива, канцтоварів та деяких інших позицій)”.

  • Скорочення корупції при операціях з землею не сільгосподарського призначення

“В нас є ряд ініціатив, як зробити ринок землі не сільгосподарського призначення більш ефективним”.

  • Переведення публікації законів та актів в електронну форму

“Маємо зробити так, щоб акти набирали чинність після публікації в Інтернеті, а не паперовими газетами (Урядовий кур’єр та Голос України)”.

  • Закон про персональні дані

“Має зробити роботу з персональними даними українців більш прозорою та логічною та привести у відповідність з Європейським законодавством”.

  • Трудова книжка стане необов’язковою

“Позбуваємось радянської спадщини — трудові книжки не будуть обов’язковими”.

  • Приєднання до електромереж (рейтинг Doing Business)

“Ми розпочали з Міненерго та Геокадастром проект, який би зробив це приєднання більш ефективним та дозволив би різко піднятися Україні у рейтингу Doing Business”.

  • Скасування книги обліку для ФОПів

“Зроблено відповідну правку у законі, який прийнято у першому читанні”.

  • Спрощення для бізнесу — чеки пос-терміналів

“На наше прохання Податкова дала офіційне роз’яснення, що підприємцям не треба підклеювати та зберігати чеки пос-терміналів. Окрім цього, в нас є плани, як взагалі скоротити друк цих безкінечних чеків”.

  • Позбутися зарплатного рабства

“Шляхом спрощення для бухгалтерів роботи sз зарплатною відомістю ми сподіваємось позбутись т. зв. зарплатного рабства — коли людина не може вільно обирати банк, через який отримує зарплату”.

  • Сервіс check.gov.ua

“Завдяки цьому сервісу державні органи більше не повинні вимагати паперові квитанції про сплату”.

  • Спрощення для бізнесу спілкування з військкоматами

“Ми мали цього року запустити елегантне рішення, яке це спростить та оцифрує”.

  • Боротьба з рейдерством — iGov, Двофакторна авторизація, Opendatabot

“Запустили подачу скарг через iGov (дуже важливо, щоб власність поверталась за рішенням антирейдерської комісії моментально, а не тижнями, як раніше), запустили двофакторну авторизацію для реєстраторів (захист від хакерів), зробили апдейти сервісів на кшталт Opendatabot майже без затримки, щоб жертви могли оперативно отримувати інформацію”.

  • БТІ — взаємодія з нотаріусами та взагалі оцифровка

“В Україні досі багато інформації про володіння нерухомості зберігається у паперовій формі (у БТІ). Це призводить і до шахрайства, і до зайвої бюрократії. Ми як мінімум маємо перевести в електронну форму взаємодію нотаріусів з БТІ (свого часу ми це зробили у Дніпрі на iGov, також це вже працює у Києві). Як максимум — оцифрувати ці реєстри”.

  • Скоромовки з номером ліцензії у кінці радіороликів

“Прибрали скоромовки з зачитуванням номеру ліцензії у кінці радіореклами, які всіх дратували”.

  • Перезапустили Урядовий кол-центр

“Шляхом впровадження правильних технологій та принципів з бізнесу (зокрема, система мотивації операторів) підвищили service level та зменшили кількість запитів, які йшли на інших державних службовців”.

  • Заборонили виплати зарплат та відрядних службовцям готівкою

“Готівка — це непрозоро і неефективно. Лише на банківські комісії через готівку органи виконавчої влади витрачали близько 60 млн грн на рік”.

Фото: erc.europa.eu