Bot&Partners — продуктово-юридична компанія, яка редизайнить процеси

Розподілена команда, яка за п`ять хвилин може розгорнути офіс, де працюють юніти-люди та боти…

Від редакторки

Інтерв’ю з командою Bot&Partners було справді незвичним. Ми зустрілися на Подолі та попрямували в “Самосад” – досить незвичне місце з цікавою історією.

Це сквер, який юридично знаходиться на території, що належить Російській Федерації. Почитати про нього можна тут.

Хлопці взяли покривало і різні смаколики. Ми всілися прямо на газоні, посеред “квітучих трав” і почали спілкуватися. Розпочалася наша розмова із фрази: “Ласкаво просимо до нашого офісу” 😊

Микита Підгайний, Андрій Удовиченко та Віка Папарига є ядром компанії Bot&Partners, яка суттєво відрізняється від інших юридичних фірм.

У чому її унікальність та як побудована структура; які інструменти вони використовують; що таке Research Squad; хто такі юніти та що вони роблять; скільки ботів працює в компанії та яку роботу вони виконують – читайте нижче.

Якби ви могли описати одним словом вашу компанію, що б це було за слово?

Микита: Щойно ми розгорнули офіс, це було практично непомітно: ми сидимо втрьох, у нас усіх є ноутбуки, навушники, колонка, вай-фай, зручне місце для сидіння — все. Одне слово, напевно, мобільність або ефективність.

Андрій: Лего. Ми все це компонуємо з окремих елементів, що створює прикольне єдине ціле.

Віка: Холістичність. Ми в команді знаємо один одного не тільки з точки зору професійних здібностей, а й хто через що прокрастинує, або навпаки що включає в роботу. Наприклад, Андрій фантанує ідеями для воркшопів та warroomів, де можна навчити чомусь новому через практику. Я вчусь малювати скетчі та мене це підзаряджає, хлопці дають мені робити ілюстрації до наших публікацій. Те, що ми не відокремлюємо наші людські особливості, допомагає краще розуміти один одного і злагодженіше працювати.

В чому унікальність?

Віка: Унікальність в тому, що ми не тільки консультуємо бізнес. Будуємо зручні юридичні процеси всередині компанії. Розробляємо зрозумілі документи для людей без юридичної освіти. Повторювані дії виконують чатботи, а не юристи. А ще ми створюємо юридичні продукти, щоб нашим клієнтам було простіше та ефективніше користуватись юридичною допомогою. Тому ми така продуктово-сервісна юридична компанія.

Микита: Всі консультації, договори, які ми створюємо разово для клієнтів, потім лягають в основу наших продуктів і далі автоматизуються, як казала Віка. Тому навіть разові консультації ми перетворюємо в шаблони, бази знань тощо. Це дозволяє нам працювати швидше.

Андрій: Ми дуже любимо ділитися знаннями із зовнішнім світом та всередині компанії. У нас немає ідеї, щоб замкнути на собі всі процеси та бути єдиними, хто розбирається в чомусь. Нам хочеться, щоб юристи могли піти у відпустку, поспати і при цьому жодний процес не зупинявся.

Як побудована структура вашої компанії?

Микита: Вона дуже розподілена. Можна виділити core team — це я, Андрій та Віка. Ми працюємо full-time в компанії та разом приймаємо всі стратегічні рішення. Є юристи, які з нами працюють на постійній основі, це близькі до нас юніти. І третє коло — це зовнішні консультанти, яких ми залучаємо на окремі проєкти.

Андрій: Ще в нас є Research Squad — це невеликий пул студентів-правників, яких ми залучаємо на певні задачі. Тобто ми закидаємо в наш чат Research Squad задачу. Кому вона сподобалась більше, той може її взяти. Таким чином, по-перше, у нас є невеличка кількість помічників, які постійно на зв’язку. По-друге, для них — це досить непогана практика та оплачуване стажування, яке вони можуть поєднувати з навчанням.

Віка: Також ще плюс у тому, що вони можуть це робити віддалено. Ми з одним юнітом з Research Squad побачились наживо тільки через пів року роботи. Бо він навчався за кордоном.

Що вони отримують за це?

Віка: Грошову винагороду. Навчаються працювати онлайн, бо не всі вміють. І ще вони проходять мій курс «PR для юристів», щоб розуміти як працює PR, як їм персональний бренд може допомогти у розвитку своєї кар’єри та як комунікувати зі ЗМІ та іншими.

Юніти? Хто такі юніти?

Микита: Юнітами ми фактично називаємо всіх людей, або програми, які працюють у нас. У зв’язку з тим, що у Bot&Partners на першому місці стоїть бот як іменний партнер, то бот — це також певна одиниця в команді, яка може виконувати роботу.

Скільки у вас ботів зараз?

Микита: Зараз активних два боти. Це зовнішній, який продає послуги, і генерує документи в режимі реального часу для клієнтів. І другий — це Платон, який генерує договори, рахунки, акти, шпиняє нас, коли ми забуваємо щось зробити, дістає нам курс валют та інші дрібнички, які пришвидшують роботу юнітів-людей.

Розкажіть про ядро. Я розумію, що це ви втрьох? Хто за що відповідає і які у вас відносини?

Микита: Так. В нас зареєстрована зараз компанія, яка так і називається Bot&Partners. Ми троє є її партнерами, ще 10% належить компанії 908 (материнська компанія Опендатабот), від якої ми отримали інвестиції. В плані прийняття рішень ми втрьох на рівних. Я ближчий до технологій і клієнтів по автоматизації, дизайну. Андрій ближче до клієнтів по юридичним питанням і налаштуванню процесів.

Віка: Я займаюсь комунікаціями із зовнішнім світом і всередині команди, репутаційним менеджментом та допомагаю формувати персональні бренди нашим юнітам-людям.

Чому ви винесли PR в ядро компанії?

Микита: Нам потрібно комунікувати з нормальними людьми, а юристам це робити складно. Тому комунікатор має бути в ядрі компанії та спілкуватися з усіма партнерами на рівних і брати участь у вирішенні всіх важливих для компанії питань.

Андрій: Ну і PR — це не про те, щоб писати постіки, як зазвичай це сприймається в деяких компаніях, це про довгострокову стратегію, бачення, цінності компанії, те, як вона розуміє себе, свою позицію на ринку та як вона хоче на нього впливати. Тому — це суперважлива функція, яка має бути всередині менеджменту.

Віка: Мені подобається те, що я чую. Тепер ти розумієш, чому я тут 🙂 Цінно те, що хлопці усвідомлюють, що спеціаліст з комунікацій — це не технічна роль в компанії, яка виконує завдання від керівника, а навпаки скеровує дії інших.

Я знаю, що у вас немає офісу. Як ви будуєте свою роботу та які інструменти ви використовуєте?

Віка: У нас є офіс, але віртуальний 😊 Навіть є окремі кімнатки в Discord. Це такий безкоштовний месенджер для текстового і голосового спілкування, в якому зависають поціновувачі комп’ютерних ігор. Кімнатка PlanningRetro — де ми спілкуємось голосом під час планування робочого тижня, кімнатка PR — про наш контент, розвиток компанії, потенційних клієнтів, виступів, партнерств тощо. А також є спейс для філософських розмов, де ми обговорюємо якісь стратегічні або наболілі теми.

Андрій: Більшість комунікації у нас відбувається у Telegram-чатиках, іноді Fb та інших таких основних платформах. А всі завдання, чек-лісти, контент-план, залучення інших людей, гайдлайни, плей-буки — все це у нас знаходиться на сервісі Notion. Плюс ми там узгоджуємо якісь моменти з клієнтами, співпрацюємо з ними паралельно, іноді з їхніми клієнтами.

Як розпочалась робота з Notion? Як ви дізнались про таку платформу і чому використовуєте саме її?

Андрій: Я почав використовувати Notion з третьої спроби. Платформа виявилась складна, оскільки дуже гнучка — з необмеженою можливістю налаштовувати її під себе. Вже у Bot&Partners я глибше розібрався і зрозумів, що платформа об’єднує купу сервісів, про які ми думали. У нас це такий внутрішній бібліотекар та CRM.

Я також налаштовую його клієнтам та партнерам. Наприклад, в Юридичній клініці УКУ студенти-правники наповнюють Базу знань консультацій на Notion, а ми їм допомагаємо у цьому.

Микита сказав, що ви залучили інвестиції з 908 (Опендатабот). Як так сталося і що це вам дає?

Микита: З Опендатабот я особисто працюю з літа 2016 року, коли він тільки розпочав свою роботу. Я продовжую там працювати як юридичний інженер. Десь рік тому ми познайомились командами. Хлопці нам підказували багато чого в плані побудови компанії, тому що за своєю структурою і діяльністю ми ближчі не до юридичної компанії, а до ІТшних — до компаній, які створюють певний продукт.

Віка: А нещодавно ми оформили свої стосунки і офіційно повідомили про це через медіа та наші канали у соцмережах, як має бути 🙂

Микита: Вони увійшли в нашу компанію. При оцінці у 200 тисяч доларів, вони отримали відповідно 10%. Ми отримали — це, по-перше, дані. Ми створюємо юридичні алгоритми і для своїх клієнтів, і для себе на основі даних. А Опендатабот — це найкраща компанія, яка працює в Україні з відкритими даними. По-друге, це безпосередньо експертиза побудови продуктової компанії і, відповідно, клієнти. Зараз в сервісі в клієнтах і портфоліо є найбільші банки, компанії України і велика кількість бізнесу. Ну і не забуваємо про майже 600 тисяч їхніх користувачів.

Я точно знаю, що на медійному ринку України ви маєте досить великий вплив. Як вам вдалося побудувати оцю всю систему, що коли виходить цікава новина, ви займаєте всю стрічку новин юридичного ринку?

Віка: Кожний з нас системно працює над персональним брендом. Виступаємо, пишемо матеріали для ЗМІ, запускаємо свої курси та організовуємо заходи. Крім того, створили власні лампові ЗМІ. Це Юрня, дно і нелогічність, де розповідаємо про непотрібні юридичні процеси та документи. Юридичний дизайн, де роз’яснюємо що і як ми змінюємо в документах і для чого. Та мій канал оберіг від поганого тону в комунікаціях PR для юристів. У нас трішки понад 3 000 підписників. І тому, якщо нам потрібно розказати про якусь новину, то залучаємо ці канали також.

Андрій: паралельно з цим ми разом засновували інший проєкт — «Юридична лабораторія», де збираємо прикольних людей і пушимо ті ідеї, які нам дуже близькі. А саме, як має працювати юридичний ринок, юристи взагалі, технології, менеджмент та дизайн.

Віка: А я в рамках маніфесту зрозумілого юриста, співавторкою якого є, проводжу заходи. Де вчу юристів створювати цінний контент та вміти використовувати всі інструменти та канали, щоб його розповсюджувати.

Виходить, три людини, які змінюють юридичний ринок. Вам не подобається, як складають документи — ви кажете, що є дизайн документів, є юрня. Який ваш секрет успіху?

Микита: Тому що в нас немає офісу.

Віка: Ми хочемо вижити.

Андрій: Коли я вчився в Cornell, я зрозумів, що світ набагато ширше. Ринки по-іншому працюють, люди інакше думають. Клієнти, університети, навчальні програми, робота — це все інакше побудовано. Надихнувшись, тепер ми в Bot&Partners переймаємо щось звідти, тестуємо, і дивимось, чи заходить у нас чи ні. Частково на українському ринку може бути, що ми одні з першопрохідців. Але загалом, ми в багатьох аспектах підтримуємо всесвітній рух: все створюється зрозумілою мовою, юзається лігал дизайн, автоматизація, відкриті дані.

Але ж не всі юристи готові змінювати щось – вони залишаються цими динозаврами. Чи часто ви чуєте в свою сторону критику від них?

Микита: В обличчя зазвичай ні.

Андрій: Іноді це буває в проєктах, де ми співпрацюємо з контрагентами юристів або з юристами контрагентів, чи наших клієнтів — вони бачать в змінах ризики.

Віка: На ринку є супротив. Ми працюємо рік в такому складі. І коли почали говорити про дизайн документів минулої осені, на нас дивилися з недовірою. А потім пішли зрозумілі рішення суду, договори і ситуація вже змінюється. Нашими клієнтами стали і юридичні компанії зокрема.

Тобто клієнтам важче прийти до інновацій, чогось невідомого?

Андрій: Менеджменту, СЕО і багатьом іншим їм легше. Юристам найтяжче, як ми бачимо. Наприклад, клієнти-сейлзи вони люблять гарненькі документи, бо їх вони висилатимуть клієнтам, їм тоді легше продавати.

Які ваші плани на майбутнє?

Віка: Про те, що ми хочемо завоювати світ говорити не будемо.

Микита: Bot&Partners — це має бути команда, яка запускає різні юридичні продукти, щоб спростити споживання юридичних послуг. Тобто фактично ми маємо бути всередині всіх юридичних процесів своїх клієнтів — будувати ці процеси, автоматизувати їх та очищати від юрні.

А зараз у вас вже є якісь продукти?

Віка: Це «юрист за підпискою» для фрілансерів. Цей продукт закриває всі підприємницькі потреби. Вартість складає 49 та 99 доларів в залежності від кількості годин на консультації — 3 або 7 годин відповідно до тарифного плану. Клієнти отримують доступ до наших шаблонів документів, бази знань.

Микита: Зараз ми вже активно продаємо контракт-менеджмент. Наше завдання зробити так, щоб бізнес користувався не архаїчним способом підписання, а перейшов на ЄЦП, тому що це значно спрощує життя. Щоб не погоджував свої договори, обмінюючись емейлами, в яких будуть вкладені pdf чи word файли, а перейшов на більш зручний сервіс.

Буквально сьогоднішній кейс. Один з актів виконаних робіт для того, щоб бути підписаним, подолав трохи більше тисячі кілометрів. Він з’їздив спершу з Києва до Харкова, з Харкова до Києва, з Києва до Полтави, з Полтави до Києва. Хоча фактично його можна було підписати за 5 хвилин за допомогою електронного цифрового підпису. Те питання, яке бізнес міг вирішити буквально декількома кліками, потребувало залученої логістичної системи і відправлення пошти багато разів.

Ваші мрії?

Андрій: Колись у нас буде офіс і це буде місце, куди захочеться приходити. Де ти комфортно можеш себе почувати — попрацювати, чи перезавантажитись. А поруч з ним буде нетворк партнерських організацій, де люди можуть спілкуватись, займатись своїми справами, або книжки собі взяти почитати. І там має бути віскі.

Віка: Ще там має бути диванчик, де можна поспати.

Андрій: Там обов’язково буде кімната, де можна поспати. Тому що це зараз біда всесвіту. Люди заливаються відрами кави на роботі. А краще б поспати 15 хвилин і продовжувати нормально жити та працювати.

Віка: І кімнатка для йоги також — не віртуальна 🙂

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *