Безкоштовна юридична консультація: маркетинговий хід чи кваліфікована допомога


Її часто можна зустріти на сайтах юридичних компаній. Безкоштовну юридичну консультацію не можна однозначно назвати поганим чи хорошим рішенням: вона має свої переваги для юристів, та й в певних випадках до неї справді можна вдатись клієнтам. Потрібно правильно навчитись оцінювати дане явище. І ми допоможемо вам в цьому розібратись.

Як ставитись до безкоштовної юридичної консультації юристам?

Професійний юрист, який готовий знайти вільну хвилину на те, щоб зорієнтувати когось в складному питанні і дати розумну пораду, що дасть напрямок вирішення проблеми, скоріше виняток, ніж правило. Вони займаються безоплатною правовою роботою в рамках формату «для загального блага», але вона має адресність і не може розглядатися як стандарт.

Скоріше за все, це буде вигідно:

  • вчорашньому (або навіть нинішньому) студенту, якому потрібно «прокачувати» свої теоретичні знання, отримувати навички та досвід в «польових кейсах»: як і в спорті, один матч з реальним суперником дає тобі більше ніж 100 тренувань;
  • будь-якому новачкові потрібно напрацьовувати клієнтську базу, а кращого засобу для цього, ніж безкоштовні клієнти, в юридичному бізнесі немає.

Як ставитись до безкоштовної юридичної консультації клієнтам?

Потрібно насамперед усвідомити можливі ризики такої консультації:

  • ви не можете бути 100% переконаними в компетентності юриста по даному питанню;
  • повністю вона не вирішить питання, що вас цікавить;
  • люди, що її пропонують, ніколи не беруть на себе відповідальність за результати надання цієї послуги.

Безкоштовна консультація по телефону допустима як частина клієнтського сервісу (юрист досконально знає саме вашу проблему або веде вашу справу), але якщо такі поради надаються сторонньою особою без аналізу документів та заглиблення в деталі справи, скоріше за все, ви не отримаєте позитивного результату.

Безкоштовна консультація по телефону або безкоштовні онлайн консультації юристів можуть бути оптимальним рішенням для того, хто:

  • стоїть перед проблемою, з якою ніколи не мав справу і йому потрібен «перший поштовх» для її розуміння;
  • моніторить ситуацію і збирає інформацію по темі для початкового аналізу;
  • нікуди не поспішає і питання дозволяє неспішне вирішення, а тому цілком можна дозволити собі вислуховувати поради від різних людей, а потім «піти ще до когось»;
  • просто загнаний на край фінансової прірви, немає іншого шляху.

За матеріалами: Праве діло