Адвокат, від якого краще триматися подалі: тривожні сигнали у роботі вашого юриста


У тому, чи буде виграна справа чи закінчиться вона фіаско, не останню роль відіграє якість роботи ваших юристів. Не всі вони однаково кваліфіковані, компетентні або етичні.

Знайти хорошого юриста і уникнути поганого — не завжди легко. Довіряйте своїм інстинктам і навчіться помічати тривожні сигнали, вказані у цьому матеріалі.

Робочі звички

Принципи роботи адвоката є одним із найбільш чітких показників компетенції.

Наступні червоні прапорці можуть вказувати на те, що настав час знайти нове юридичне представництво:

  • Телефонні дзвінки без відповіді. Адвокат, який не в змозі передзвонити своєчасно або не робить цього взагалі — не приділяє належної уваги обслуговуванню клієнтів. Він може бути надто зайнятий іншими справами, не впевнений, як продовжити вашу справу або ігнорувати ваш запит в цілому. У будь-якому випадку, краще звернутися до іншого спеціаліста, який приділятиме належну увагу вашій справі.
  • Ігнорування електронних листів. Як телефонні дзвінки, які залишились без уваги, так і електронні листи, які ігнорує ваш адвокат, можуть свідчити про те, що він занадто зайнятий, напружений або перевантажений для обробки вашої справи, або ж просто не робить вашу задачу пріоритетною.
  • Пропущені терміни. Особливо якщо мова йде про терміни подання заяв, клопотань чи інших матеріалів до суду, це може серйозно вплинути на результат вирішення справи. Якщо адвокат постійно пропускає терміни, краще розірвати відносини і рухатись далі.
  • Погане ставлення. З адвокатом, який виявляє високомірність, нетерпіння, не бажає комунікувати чи іншим чином виявляє неповагу та грубість, буде важко працювати. Навіть зважаючи на стресовість та напружений характер роботи, юристи не повинні робити на це знижку у своїй етиці, будуючи відносини з колегами чи клієнтами. Такі ситуації в результаті створюватимуть конфлікти, напруження та недобросовісність.
  • Відсутність належної системи планування. Надійна, організована система планування є надзвичайно важливою для дотримання термінів та встановлення пріоритетів серед кількох зобов’язань. Відсутність належної системи розподілу часу та зусиль може призвести до пропуску термінів та інших неприємних наслідків.
  • Обіцянка перемоги в суді або успішного результату. Адвокат ніколи не повинен обіцяти своєму клієнту конкретний результат, незалежно від того, наскільки імовірним він може здаватись на його професійний погляд.

Робоче приміщення

Робоче приміщення адвоката, все, від місця розташування та його фасаду до приймальної кімнати, конференц-залу та офісів, може говорити про практику роботи адвоката та клієнтуру. Нижче наведено декілька прикладів того, що повинно насторожити.

  • Офісне приміщення в аварійному стані. Офісне приміщення або нерухомість в поганому стані може свідчити про фінансові проблеми у адвоката, що в свою чергу, говорить про те, що якість його послуг не на найвищому рівні.
  • Велика кількість порожніх офісів. Це може бути сигналом значного обороту працівників, занадто швидкого зростання чи фінансових проблем.
  • Безлад в офісі. Це червоний прапор, що свідчить про дезорганізацію та неефективність. Можливо, адвокат процвітає в хаосі, але ви хочете ризикувати втратити важливі документи або пропустити термін?

Штат працівників

Лише погляд на співробітників адвоката та його взаємодію з колегами може забезпечити підказки щодо його ефективності, компетентності, надійності та етики.

  • Нещасні співробітники. Невдоволені працівники або низький моральний стан на робочому місці можуть сигналізувати про погані взаємовідносини адвоката та персоналу, напружені стосунки та відсутність взаєморозуміння. Адвокат, який погано ставиться до працівників — через приниження, словесне зловживання, грубість та інші приклади неприпустимої поведінки — може спричинити конфлікт, напругу та недоброзичливість. Якщо адвокат не в змозі добре ставитися до своїх працівників, чи буде він добре ставитися до клієнтів?
  • Швидка плинність кадрів. Захищені та задоволені працівники, швидше за все, залишаться у фірмі, незалежно від плати чи пільг. Але, якщо ви кілька разів були у офісі свого адвоката і помічаєте все нових і нових працівників, — це сигнал, який змушує задуматись.
  • Відсутність персоналу. Адвокату, якому бракує належного допоміжного персоналу, може бути складно працювати, у зв’язку з цим і недотримання дедлайнів, і високий рівень стресу, що може позначитись і на якості його роботи.

Практика розрахунків

Система встановлення оплати послуг вашим адвокатом також може підняти червоні прапори.

  • Невизначена платіжна система. Вам слід чітко розібратися із переліком завдань та хто їх виконує і коли. У клієнта повинна бути ясна картина того, за що він платить і чому ціна така, яку йому пред’явив адвокат.
  • Доплата за судові витрати. Деякі юридичні фірми встановлюють додаткову плату до звичайних витрат, таких як копіювання або поштові витрати, як спосіб підвищити рівень прибутку. У більшості випадків такі зобов’язання щодо оплати є недоречними та неетичними.
  • Приховані витрати. Спостерігайте за прихованими витратами, які не були обговорені та розкриті спочатку або при укладенні договору, проте з’явились нізвідки після фактичного надання юридичних послуг.