А ви могли б вступити? Оксфорд опублікував 5 запитань, які задають на співбесіді

Оксфордський університет, один з найпрестижніших в світі, опублікував п’ять питань, які зазвичай задають абітурієнтам при вступі на навчання з кількох предметів: іноземні мови, математика, психологія, філософія, політика, економіка і медицина. Разом з питаннями були опубліковані і приблизні відповіді, написані професорами, які проводять співбесіди.

Предмет: сучасні мови

Питання: Що робить роман або п’єсу «політичною»?

Хелен Свіфт, коледж Св. Хільди:

Такі питання зазвичай задають, виходячи з мотиваційного листа абітурієнта. Часто молоді люди пишуть, що дуже цікавляться «політичною» літературою. Ми можемо почати з того, що попросимо їх обговорити одну з книг, які вони згадують в листі, щоб дати їм можливість поговорити про те, що їм знайоме. Наприклад: «Чому? Як? Чому комусь могло це не сподобатися?» Потім ми тестуємо їх інтелектуальну цікавість і здатність критично мислити, задаючи більш загальні запитання, пропонуючи порівняти кілька творів.

Коли ми задаємо питання «Що робить твір «політичним»?», ми хочемо, щоб абітурієнт почав думати про те, які аспекти роману або п’єси варто згадати. Це питання про зміст або про стиль? Чи може це бути просто оціночним судженням? Наскільки корисний цей «ярлик»? Що, якщо ми скажемо, що будь-яке мистецтво можна назвати політичним? Що, якщо автор заперечує, що його твір політичний, а критики в цьому впевнені — це просто питання суб’єктивної інтерпретації? І так далі. Сильний кандидат в такій бесіді покаже свою здатність жваво брати участь в бесіді і розвивати свої ідеї. Абсолютно нормально, якщо він поміняє свою думку під час дискусії і навіть скаже щось, що суперечить його попереднім судженням. Ми хочемо бачити, що людина гнучко мислить, бачить різні точки зору, може визнати свою неправоту і здатна до глибокого аналізу. Звичайно, кандидату доведеться хоча б на хвилину задуматися під час розмови — і ми сподіваємося, що «ммм», «а», «ну» і так далі теж будуть фігурувати в їх відповідях!

Предмет: медицина

Питання: У Великобританії від раку помирає одна людина з чотирьох, але в Філіппінах — тільки одна з десяти. Які чинники впливають на цю різницю?

Кріс Норбурі, Королівський коледж:

Це відкрите питання, тут немає правильної відповіді. Воно повинне стимулювати дискусію, на зразок тих, які зазвичай відбуваються на семінарах. Дискусія може відвести кандидата в будь-якому напрямку, в залежності від його інтересів. Деякі будуть ставити уточнюючі питання, наприклад: «Звідки ця статистика, наскільки їй можна довіряти?» або «Яка середня тривалість життя в цих країнах?». Хтось почне з думки про те, що багато аспектів життя у Великій Британії шкідливі. Інші, особливо якщо вони розуміють, що тривалість життя в Філіппінах набагато нижча, ніж у Великобританії, зрозуміють, що в світі, що розвивається інші причини смерті зустрічаються частіше, ніж рак. В даному випадку ми хочемо бачити в успішних кандидатів вміння критично мислити, інтелектуальну цікавість, комунікативні навички, вміння слухати і працювати в заданому учителем форматі.

Предмет: філософія, політика і економіка

Питання: На ваш погляд, що собою представляє процес звинувачення?

Іан Філіпс, коледж Св. Анни:

Такі питання допомагають побачити здатність кандидата думати точно і оригінально на певну тему, розвиваючи ідеї, придумуючи контраргументи, а також мислити креативно і пропонувати альтернативні підходи. Звичайно, вина — це важливе поняття в теорії моралі, але це також і емоційне ставлення, яке часто обговорюється в філософії.

В даному випадку ми не чекаємо правильної відповіді, але нам важливо побачити, що кандидат може креативно підійти до питання, додаючи приклади, вміє критично мислити та аргументувати свої ідеї. Багато хто починає з того, що якщо людина А звинувачує в чомусь людину Б, А думає, що Б зробив щось неправильно. Багато додають, що Б необов’язково робити щось не так.

Таким чином, проста теорія звинувачення полягає в тому, що звинуватити когось — значить порахувати, що хтось зробив щось неправильно. У цей момент більшість кандидатів починають думати, що є й інші аспекти. Тут ми можемо запропонувати їм навести інший приклад і протестувати їх. Під час успішних співбесід зазвичай відбуваються дуже цікаві дискусії, з яких зрозуміло, що абітурієнт вміє аналізувати: наприклад на тему почуття провини, випадків, коли обвинувачений не здійснював неправильних дій або, нарешті, випадків, коли звинувачується неживий предмет (як зламаний принтер або телефон).

Предмет: математика

Питання: Уявіть собі драбину, прикладену до вертикальної стіни, ніжки якої стоять на підлозі. Середня сходинка сходів збоку пофарбована іншим кольором, щоб було видно зі сторони. Яку фігуру намалює середня ступінь сходів при падінні на підлогу?

Ребекка Коттон-Барретт, коледж Церкви Христа:

Це питання для того, щоб протестувати, чи можете ви робити те, що роблять всі математики — абстрагуватися від непотрібної інформації і використовувати математику, щоб визначити, що насправді відбувається. Спочатку я б запитала у кандидата, яка, на його погляд, форма вийде при падінні, а потім — як протестувати цю гіпотезу. Вони можуть спробувати замалювати сходи в певний момент падіння — це нормально, — але в кінцевому підсумку ми хочемо побачити точну відповідь, без похибок. Таким чином, в кінці кінців кандидати почнуть намагатися знайти відповідь за допомогою формул. Деякі відразу ж звернуться до теореми Піфагора в пошуках відповіді.

Це кумедне питання, тому що відповідь на нього сильно відрізняється від перших припущень. На початку кандидати зазвичай думають про форму, яку приймає драбина під час падіння (серія дотичних до кривої по центру від стіни і підлоги).

Предмет: експериментальна психологія

Питання: Серйозне дослідження показало, що у старших братів і сестер результати в тестах IQ вищі, ніж у молодших. Чому?

Кейт Воткінс, коледж Св. Анни:

Це питання насправді про кілька аспектів в психології. Під час співбесіди ми направляємо абітурієнтів, щоб вони могли не тільки подумати про наукові фактори, такі, як вік матері (матері старші, коли народжуються молодші діти — можливо, це грає роль?), але і проаналізувати поведінку дітей в залежності від порядку народження. Це чудове запитання, тому що абітурієнти починають з тієї теми, яка для них найбільш комфортна, і ми поступово додаємо інформацію, щоб простежити за їхньою реакцією. У якийсь момент ми ускладнюємо питання: а як же діти, у яких немає братів чи сестер? Зрештою більшість робить висновок, що так як старшим дітям доводиться багато чому вчити молодших, вони таким чином покращують свої власні когнітивні здібності. Але тут немає дійсно правильної відповіді, нас завжди цікавлять пояснення, яких ми до цього не чули. Найважливіше для нас — це те, який тип аргументації вибере абітурієнт і які питання він задасть про самому дослідженні.

Питання були опубліковані з метою розвіяти міфи про процес вступу і надихнути якомога більше абітурієнтів на подачу заявок в Оксфордський університет. Щороку на 3,5 тисячі місць для співбесіди запрошуються 10 тисяч абітурієнтів. Адміністрація університету хоче дати надію дітям з простих безкоштовних шкіл, які зазвичай не наважуються подавати туди документи. В цьому році приблизно шість з десяти абітурієнтів до цього навчалися в безкоштовних школах.

Джерело: MediaLeaks

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *