5 запитань, які допоможуть вирішити будь-який конфлікт


Для того, щоб вийти з конфліктної ситуації з мінімальними втратами енергії та максимальною користю для сторін, потрібно визначити його сутність.

Підприємець і бізнес-коуч Лорен Бекон радить простий та швидкий спосіб, що допоможе розправитися з корпоративним спором (проте його принципи можуть бути використані і для вирішення побутових чи сімейних конфліктів також). Для цього дайте відповідь на п’ять простих запитань:

1. Що закладено в основі суперечки: намір чи дія?

Мабуть, з кожним траплялась ситуацію, коли з вини колеги/директора/клієнта ви не отримували важливої інформації, пропускали дедлайн чи потрапляли в неприємне для вас становище. Після цього у вас з’являється два варіанти дій, хоча завдяки людській природі, ми чомусь завжди зупиняємось на першому. Він полягає втому, щоб накопичувати в собі образу та шукати злий намір в діях іншого. Другий же, більш ефективний та продуктивний для обох сторін, це обговорити ситуацію та спільно діяти над подоланням проблеми.

2. Які цілі переслідують учасники суперечки?

Конфлікт діє як вогнище: для того, щоб воно загорілось потрібна маленька іскра, але нагрівання відбуваються задовго до спалаху. Те ж саме стається і з конфліктом робочим чи побутовим, він практично ніколи не зв’язаний з тією подією, яка його викликала, а є накопиченням цілої низки явищ, як внутрішніх так і зовнішніх, так чи інакше зв’язаних з вами, або таких, що навіть не стосуються вас.

Тому найбільш ефективним варіантом для вирішення проблеми буде визначити першопричину її виникнення, озвучити претензію та обговорити можливості її спільного подолання.

3. Які пріоритети у кожної зі сторін конфлікту?

В основі кожного завдання, яке ставить перед вами клієнт чи начальник, стояти три кити: швидко, якісно, недорого. Проте вони ніколи не можуть бути втіленими одночасно, тому для уникнення майбутнього чи вирішення вже існуючого спору, розставте пріоритети заздалегідь.

4. Як сторони визначають успіх?

Це питання перегукується з попереднім, проте в його основі закладена не тільки конкретна характеристика щодо якості, швидкості чи ціни, а детальна візуалізація, опис того, що повинно вийти в результаті, щоб задовольнити сторін.

5. Що б я зробив (-ла) на його/її місці?

Банальне, проте незамінне правило для вирішення конфлікту, яке дає змогу змінити точку зору та розглянути проблему з усіма її аспектами.