5 способів встигнути за день зробити все, що запланували

В сучасному світі події змінюються настільки швидко, що й не встигаєш за ними слідкувати, а треба ще й якось реагувати на них. Якщо список ваших справ схожих на снігову кулю, що котиться згори, набираючи об’єм, а тайм-менеджмент не ваше друге ім’я, тоді прийдеться вчитись розподіляти ваш час, енергію та зусилля, встановлювати пріоритети та дотримуватись розпорядку дня, щоб встигнути зробити все заплановане, при цьому не страждати від недосипання.

  1. Метод двох академічних годин

Саме стільки часу триває лекція в університеті, тому що це оптимальний час, протягом якого доросла людина може фокусуватись на завданні. Це було визначено шляхом проведення дослідів нейрофізіологом Натаніелем Клейтманом, який вивчав розумову активність людини протягом більшої частини свого життя. Після 90 хвилин концентрації на роботі потрібно зробити перерву, відпочити.

Найкраще обирати активну форму відпочинку, при якій ви переключаєтесь з одного виду роботи на інший, наприклад, якщо ви сиділи за комп’ютером 90 хвилин, то наступні 10-15 хвилин краще витратити на прогулянку, розмову з другом, фізичні вправи тощо. Таким чином вам потрібно спланувати весь свій день, щоб робота межувала з відпочинком, тоді  у вас завжди буде високий рівень концентрації та продуктивності.

  1. Метод великої трійки

Навіть якщо у вас на день море планів, оберіть три найголовніші, ті, виконання яких, є негайним та не може бути перенесене на завтра. Почніть день саме з них. Так, спочатку ви знайдете безліч відмовок, потім більш важливих справ тощо, звикання до такого ритму буде болючим та неприємним, проте саме цей метод є дуже ефективний для того, щоб розібрати гору накопичених справ.

Інші дрібні справи виконуйте поміж іншим, використовуючи метод №1.

  1. Метод на основі ефекта Зейгарник

Якщо коротко, то це правило звучить, як: «Для того, щоб виконати справу, потрібно почати».

Ефект Зейгарник був описаний в СРСР патопсихологом Блюмом Зейгарником. Його суть полягає в тому, що якщо ви почнете робити якусь складну справу, то нагадування про неї буде закарбоване у вашій підсвідомості, проте не як щось негативне, а як усвідомлення того, що це можливо і не так вже й складно.

Насамперед масштабне завдання потрібно розділити на більш дрібні і почати з одного з них, навіть якщо це завдання не таке вже й суттєве для виконання цілої справи. План допоможе візуалізувати ваші дії, а викреслювання пунктів після їх виконання, додасть натхнення до подальших дій.

  1. Метод четверті для дрібниць

Зазвичай ми не помічаємо, як дрібні рутинні справи крадуть наш час: перевірити електонну пошту, написати повідомлення в соціальній мережі колезі, випити кави може із завдання на кілька хвилин перетворити на завдання, яке займе у вас по крайній мірі півгодини.  Кожну робочу годину поділіть за принципом: 45 хвилин для важливих завдань і 15 на усілякі дрібниці.

  1. Метод викреслювання

Цей метод для тих, хто має проблему з перфекціонізмом і хоче робити все досконало, тим самим приділяючи зайву увагу навіть дрібним справам. Для боротьби із цією проблемою, напишіть усі справи, які вам потрібно зробити, навіть найбільш банальні та рутинні. Тепер потрібно розставити пріоритети, для цього викресліть дріб’язкові, не надто важливі справи. Викресліть ще й ті, які можуть почекати, важливі, проте не термінові. А ті які залишились ще раз профільтруйте та оберіть трійку, як це зазначено в методі № 2.

А які у вас секрети продуктивності?

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *