Айтішка в Одесі: топові спікери, лекції, вокршопи та швидкі побачення.

«Студенти – народ лінивий», – може в когось закрастись така думка, згадуючи про другокурсників біля місцевоі шаурменної. Проте Ліга студентів АПУ спростовує це твердження. Енерджайзери і масовики-витівники Одеського осередку проводять круті івенти всеукраїнського масштабу (і це у 17-22-річному віці!). 

Одне чудове морське місто, два насичених дні, 16 студентів-організаторів, 25 спікерів, 165 учасників і шалений потік інформації, нетворкінгу та яскравих емоцій – от що сталося 12-13 жовтня на шостій Школі з ІТ та Інтернет-права. 

Крім лекцій та воркшопів, ще організатори влаштували  ̶к̶л̶у̶б̶ ̶а̶н̶о̶н̶і̶м̶н̶и̶х̶ ̶ю̶р̶и̶с̶т̶і̶в̶ швидкі побачення спікерів з учасниками під назвою «Спікери теж люди». Де спікери розказували про свої смішні факапні ситуації, а учасники могли запитувати будь-які питання про роботу. На кшталт, як спікери зрозуміли, що хочуть саме цим займатись? Де вони шукають натхнення та сили? Як краще розвиватись у професійному плані?

Подивимося як це було?

На заході зібрались спікери топового рівня. Серед яких були ті, хто повертає заблоковану крипту з криптобірж; працює з BlaBlaCar; супроводжує діяльність венчурного фонду; а також представляв українців у міжнародному арбітражному суді; отримав LLM у вузі Ліги Плюща; став одним з перших юридичних інженерів; або ж входить до 10-ки людей в Україні з сертифікатом CIPP/E, що підтверджує експертизу в сфері захисту персональних даних. 

(*на жаль, ми не мали можливості роздвої/троїтися і послухати всіх спікерів, тому згадуємо лише частину наших героїв)

Герой №1. Одразу після відкриття виступив Діма Корчинський, Senior Associate, Data Protection and Privacy Practice в компанії AVITAR зі спічем про правильну обробку даних в Інтернеті та про підстави на їхню обробку. Спойлер – нашій державі ще є що вдосконалювати. Поговорили про Закон про обробку персональних даних в Україні (раритет 1995 року), і про те, як можна його покращити відповідно до реалій сьогодення.

Герої №2 та №3. Віка Папарига, партнерка та комунікаторка Bot&Partners, авторка талеграм-каналу PR для юристів разом з Андрієм Удовиченко, партнером та СРО Вот&Partners, провели воркшоп, на якому студенти та молоді юристи уявляли себе в складі кризової команди. За 40 хвилин вони спробували обрати стратегії реагування на кризу та розробляли плани дій, розігрували прес-конференцію і спілкувались з журналістами, які задавали їм незручні питання. Учасники на практиці розбирались, що криза може стати як факапною ситуацією для компанії, так і можливістю побудувати більш довірливі стосунки з клієнтами та партнерами. Це залежить від того, що говорити, як говорити та як діяти.

Герой №4.  Мирослав Хмарський – marketing compliance officer (MCO), співзасновник юридичної компанії AVITAR. Разом з Мирославом ми виявили природу цієї гібридної професії та її найголовніші постулати. Так, MCO – майже-нейтів-англ-спікер, посидючий/суперактивний (підкреслити необхідне залежно від ситуації), уважний, вміє домовитися із самим Господом Богом, кіборг маркетингу і законодавства різних країн з прокачаним рівнем стресостійкості. А якщо коротко: вміє привести ваш маркетинг до ладу аби з боку юриспруденції не було жодних питань. Декілька порад від Мирослава:

  • Customer Journey  — першочергово. 
  • Я знаю що таке конверсія і не збираюся її різати.
  • Я знаю де шукати інфу, а якщо ні, то знаю як її знайти.

Герой №5. Ролан Ахмедов – R&D engineer – розбирається в машинному навчанні, системах передачі інформації (недаремно він консультує світових лідерів ІТ-індустрії) та інших проблемах, в яких юристи, як гуманітарії, не розуміються. Учасники відволіклися від юридичних питань і наочно роздивлялися промислову робототехніку для торгівлі.

Промислові логістичні роботи вже зараз працюють замість працівників: вони обробляють замовлення, розставляють товар та транспортують його. Людину можна замінити – доведено. Проте не завжди, і це також факт. З цим і розбиралися на лекції Ролана. 

Герой №6. Микита Підгайний, партнер та СЕО Bot&Partners, юридичний інженер Опендатабот та лаборант Юридичної лабораторії розказав про калейдоскоп інформації про сучасну юридичну освіту, зоооовсім трошки про дизайн договорів, не стільки про красу документу, як про його зручність для людей без юридичної освіти. А також про playbook‘и  – гайдлайни для клієнтів з FAQ (не в прямому сенсі, а з відповідями на найчастіші запити клієнтів) аби уникнути запитань типу «що таке АРІ???». Звісно, досліджували і походження слова «юрня» — мовного неологізму, який характеризує значну частину діяльності правників сьогодення. Якщо вам здалося це слово схожим на трошки інше, то це не зовсім так, бо воно про непотрібні юридичні процеси та документи.

День 2. 

Герої 7 та 8. Андрій Удовиченко (СРО Вот&Partners) і Віталій Савчук (радник в Alliance Company з питань ІР) провели воркшоп з кейсом про кота Макгафіна, монетизовний профіль якого заблокували в Інстаграмі. Він викликав шквал емоцій молодняку, який занурився в проблему і максимально дипломатично намагався її вирішити. Учасники ділилися на 3 команди, де представляли державу, Інстаграм як платформу і самого кота. Хто переміг? Певно, що Закон (домовленості) 😉

Героїня №9. Ксенія Яремич, інхаус в e-commerce. Спікерка ділилася досвідом про комунікацію юристів з маркетологами в компанії.  Виділили основне:

  • договори повинні бути з усіма, кого ви залучаєте для проєкту — будь-то інстаграм-модель/фуд-фотограф або дизайнер. Прописуйте чек-листи для рекламної кампанії, чітко вказуючи оплату за переходами/клік;
  • використовуючи об’єкти, платіть, як би боляче це не було (сюди відносяться роялті, маркетингові збори та інші). Пам`ятайте: скупий платить двічі – юристу за послуги та штраф державі;
  • не бійтеся просити маркетологів пояснювати їхні дії простими словами, а ваша справа далі – перекласти це все юридичною мовою.

Героїня №10 – Владислава Дідківська, in-house юристка в Ringostat, розказала, що обсяги медійної інтернет-реклами на Перше півріччя 2019 року сягає 2 млрд (!!) грн (згідно дослідження Інтернет Асоціації України). 

А найпопулярнішим порушенням в Україні в рекламній сфері є ст.15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» виявилось поширення інформації, що вводить в оману. Пригадуєте «аптеку низьких цін» та «найшвидшого» інтернет-провайдера України? Це воно.

Ще розбирали кейс «Війна трьох операторів» – Vodafone, Life, Київстар — про те, як «змагаються», рекламуючи свої послуги, основні мобільні оператори країни. В хід пішла реклама Лайфа, де вони ніби «випадково» на байдарці обганяють матафоричні червоний і синій човен.  Аналізували і виявляли недоліки їх едвертізментів згідно з законодавством. До речі, так як всі «конкурсанти» мали «грішок» у цьому, нікому не виписали штраф, лише суворо попередили (втім, судова тяжба у деяких з них таки йде). 

Не менш цікаво було розглядати справу туроператора Join Up! та їхні пригоди та відносини (на жаль, не любовні) з Антимонопольним комітетом України. Справа була в тому, що турфірма майже випадково приписала собі зайвий мільйон туристів та трошки переплутала статистику, ставши «намбер 1 в Україні за кількістю подорожуючих». Штраф у 50 тис. грн. від АМКУ – як думаєте, дуже жорстке покарання для туроператора з середнім чеком у 300 $ і 700 тис.клієнтів?!

Герой №11. Михайло Захарченко, юрист TA Ventures, розказав про діяльність найбільшого венчурного фонду в Україні та Європі, а ще про біль, наче як мізинчиком об двері, з яким стикається юрист інвестора, співпрацюючи зі стартапами. Перш ніж вкладати гроші в проекти потрібно зробити юридичний аудит. Активами в стартапі є три речі: код, на якому працює маркетплейс, патенти та торгові марки. З огляду на це наведемо кілька непривабливих моментів, коли: 

  • торгова марка зареєстрована не на компанію, а на власника. Особливо смішно, коли на бабусю або на дружину, щоб перестрахуватись. 
  • договори про співпрацю укладались на 100 гривень. Це означає, що розраховувались з розробниками готівкою.

Що було в Одесі, залишається не тільки в Одесі, а розповсюджується юристами по всій країні. Адже Одеський осередок Ліги студентів АПУ дуже круто організував захід всеукраїнського масштабу з такої а(інтеле)ктуальної теми. Навіть жевріє надія, що молоде покоління юристів викорінить юрню в країні. 

Гук Євгенія, Голова медіа відділу Одеського осередку Ліги студентів АПУ

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *